اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی:

145 غرفه برای نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: 145 غرفه برای برپایی هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان‌شمالی در بجنورد ساماندهی شده است.

145 غرفه برای نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم‌وحید بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع نمایشگاه کتاب اظهار کرد: این نمایشگاه از هفتم شهریور ماه تا سیزدهم همین ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع غرفه‌های پیش‌بینی شده 125 غرفه برای فروش کتاب و 20 غرفه جنبی پیش‌بینی شده است، افزود:‌ 200 ناشر نیز از 15 استان کشور مثل فارس، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، تهران در این نمایشگاه شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، شمار عناوین کتاب در این نمایشگاه را 20 هزار عنوان با شمارگان 240 هزار جلد عنوان کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی گفت:‌ 18 ناشر نیز از این استان در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

ثابت‌قدم‌وحید تصریح کرد:‌ با وجود تقاضاهای زیادی که از ناشران مختلف داشتیم، لیکن به خاطر محدودیت فضای نمایشگاه قادر به پذیرش این ناشران نیستیم.

وی در عین حال از افزایش فضای نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی نسبت به دور قبل خبر داد و گفت:‌ سه سالن اصلی و دو سالن جنبی برای این دور از نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

ثابت‌قدم‌وحید خاطرنشان کرد:‌ طی این دوره از نمایشگاه، مجموعاً 30 ناشر امسال در مقایسه با نمایشگاه قبل افزایش داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین حضور ناشران مطرح کشوری، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی، برنامه‌های شب‌های فرهنگی را از ویژگی‌های این دور از نمایشگاه برشمرد.

وی نقد کتاب، مسابقات فرهنگی و هنری، شب شعر، برگزاری موسیقی مقامی، تک‌نوازی و تجلیل از ناشران و عوامل صنعت چاپ را از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد.

ثابت‌قدم‌وحید تصریح کرد:‌ نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 21 برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

*تخفیف 40 درصدی کتاب به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین از ارائه تخفیف 40 درصدی کتاب به بازدیدکنندگان نمایشگاه خبر داد.

وی اظهار کرد: 20 درصد از این تخفیف در قالب بن کتاب و 20 درصد نیز توسط ناشران تخفیف داده می‌شود.

به گفته ثابت‌قدم‌وحید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی برای این نمایشگاه سه میلیارد ریال بن الکترونیکی در نظر گرفته که به هر یک از افراد 200 هزار ارائه می‌شود.

 

*کتاب جایگاه خود را همچنان حفظ کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در ادامه با اشاره به اینکه در عصر کنونی با وجود توسعه انواع مطالعه و فناوری‌ها مثل اینترنت، سی‌دی، کانال‌های ماهواره، نانو تکنولوژی، موبایل،‌انواع رایانه،‌ کتاب همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است، گفت: در چنین شرایطی باز هم شاهد افزایش شمارگان کتاب هستیم.

وی اظهار کرد: انتقال میراث فرهنگی و مفاخر به نسل‌های دیگر، افزایش و تعمیق معرفت و آگاهی اجتماعی از طریق کتاب و فرهنگ مطالعه امکان‌پذیر است.

ثابت‌قدم‌وحید با بیان اینکه برای توسعه کتاب‌خوانی راهکارهای مختلفی وجود دارد،‌ گفت: خانواده، آموزش و پرورش و رسانه‌ها نقش بسزایی را در فرهنگ‌سازی افزایش سرانه مطالعه دارند.

وی با بیان اینکه اگر از دوران کودکی فرد به مطالعه خو بگیرد در سنین بزرگ‌تر مشکلی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: البته در مقابل کتاب‌های مفید کتاب‌هایی نیز وجود داشته که افراد با رویکرد تهاجم فرهنگی مسائل اجتماعی و فرهنگی را نشانه گرفته تا در بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی جامعه خصوصاً جوانان تزلزل ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول