اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان:

توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از روز گذشته آغاز ‌شد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده کتاب‌های درسی دوره‌های راهنمایی و دبیرستان، هم‌اکنون در اختیار کتاب‌فروش‌های اصفهان قرار گرفته و از دیروز توزیع آن آغاز ‌شد.

توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از روز گذشته آغاز ‌شد

اکبر چیت‌ساز امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای هفته آینده، از طرف اتحادیه کتاب و لوازم التحریر اصفهان، در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان بیش از 108 هزار کتاب درسی بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: توزیع کتاب‌های مقاطع دبستان، هنرستان و پیش دانشگاهی بر عهده خود آموزش و پرورش است.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان ادامه داد: دانش آموزان برای خرید کتاب‌های خود نیازی به ثبت‌نام قبلی ندارند.

وی در مورد قیمت دفترچه‌های درسی مدارس با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های دفتر سازی بزرگ اصفهان با همکاری اداره بازرگانی و بر اساس حمایت از حقوق مصرف‌کننده قرار است به زودی نرخ نهایی دفاتر را ارائه کند، اضافه کرد: با اینکه بیشتر مواد اولیه ساخت دفتر از خارج از کشور تأمین می‌شود، اما تحریم‌ها نه تنها هیچ مشکلی برای ما به وجود نیاورده بلکه راهی برای درست مصرف کردن و استفاده از فرصت‌ها را نیز برای ایرانیان به ارمغان آورده است.

چیت‌ساز با بیان اینکه انواع لوازم‌التحریر موجود در بازار به دو قسمت خارجی و داخلی تقسیم می‌شود، تاکید کرد: در راستای شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، رسانه‌ها نقش مهمی در ترغیب مردم برای خرید اجناس ایرانی دارند.

وی تصریح کرد: در داخل بازار، لوازم‌التحریر‌ها به درجه‌های یک، دو و سه تقسیم‌بندی شده که مردم با خرید درجه یک‌ها، مغازه‌داران را مجبور به ارائه لوازم با کیفیت برتر می‌کنند که این موضوع خود یک فرهنگ‌سازی قوی است.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان در مورد طراحی جلد دفاتر و لوازم‌التحریرهای موجود با شخصیت‌های کارتونی و مغایر با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی گفت: رسانه‌هایی از جمله تلویزیون برای جلوگیری از فروش چنین تصاویری در مغازه‌ها و ایجاد فرهنگ سازی مناسب تأثیر گذار هستند

وی اضافه کرد: اداره گمرک و اداره ارشاد نیز برای جلوگیری از ورود لوازمی با تصاویر مغایر با فرهنگ کشورمان باید پیش‌قدم باشد.

چیت‌ساز، آغاز سال جدید تحصیلی را به تمام دانش‌آموزان تبریک گفت و تصریح کرد: به طور حتم همکاران اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر به مانند همیشه همکاری‌‌های لازم را با آینده‌سازان کشورمان دارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول