اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی کردستان:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی کردستان فعال شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کردستان از فعال شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان خبر داد و رویکرد آن را جذب سرمایه‌گذاران خارجی دانست.

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی کردستان فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین دهقانی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: نگاه دولت در استان‌ها از بودجه‌محوری و بانک‌محوری به سمت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و این رویکرد نیز در استان کردستان دنبال می‌شود.

به گفته وی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کردستان هم بر اساس این رویکرد فعال شده و در اولین اقدام قراردادی برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان منعقد کرده است.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کردستان خاطرنشان کرد: شرکت طرف قرارداد تاکنون 21 فرصت سرمایه‌گذاری در قالب کشاورزی، صنایع تبدیلی و سایر بخش‌ها را شناسایی کرده است که در سایت سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اطلاع‌رسانی، ارسال فرصت‌ها به سفارت‌خانه‌های ایران در سایر کشورها، معرفی فرصت‌ها و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی را از برنامه‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ذکر کرد.

دهقانی شرکت در همایش‌های سراسری و خارجی را یکی دیگر از برنامه‌های اقتصاد و دارایی کردستان در قالب این مرکز به منظور ارائه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد و گفت: در صورت موافقت مسئولان ارشد استان، زمینه برگزاری این همایش برای سال آینده در کردستان فراهم خواهد شد.

وی همچنین به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان اشاره کرد و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و یک سری برنامه‌های دیگر را از جمله مشوق‌ها برشمرد.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کردستان خاطرنشان کرد: ستاد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از سال 88 در کردستان تشکیل شده است اما تاکنون اقدام مدون و پیگیرانه‌ای در راستای وظایف خویش نداشته است.

دهقانی حمایت از سرمایه‌گذاری و تسهیل‌گری در امر صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی را از وظایف ستاد سرمایه‌گذاری خواند و تصریح کرد: تاکنون چهار جلسه این ستاد برگزار و به مشکلات 15 سرمایه‌گذار در استان رسیدگی شده است.

وی عمده مشکلات سرمایه‌گذاران را تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: مشکلات تعدادی از سرمایه‌گذاران منتج به نتیجه مثبت شده ولی تعدادی باقی مانده که در حال پیگیری است.

دهقانی یادآور شد: صدور مجوز در دستگاه‌های ذیربط باید حداقل طی یک ماه محقق شود اما در برخی از دستگاه‌ها طولانی می‌شود که بر اساس قانون باید مدیران متخلف به هیئت تخلفات معرفی شوند.

وی در پایان خواستار مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی در زمینه جذب سرمایه‌گذاران شد و تحقق این موضوع را تنها راه توسعه استان و ارتقای شاخص‌های توسعه ذکر کرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول