اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تأکید فرماندار گچساران

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه بانوان گچسارانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس امور بانوان فرمانداری گچساران گفت: با تأکید فرماندار و با همکاری مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران، دوره‌های آموزشی کسب مهارت‌های زندگی برای بانوان شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی ویژه بانوان گچسارانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عذری آذریان صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای بانوان گچساران اظهار کرد: برای بهتر و درست زندگی کردن باید آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار (ع) را در زندگی خویش سرمشق قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی بر پایه آموزه‌های دینی است

وی بیان داشت: در دنیای کنونی تلاش‌های زیادی در زمینه یافتن راه‌های تربیت و اصلاح افراد وجود دارد.

آذریان ادامه داد: دانشمندان و پژوهشگران روان‌شناسی و امور تربیتی در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند اما امر تربیت و پرورش روح انسانی بیش از هر زمانی در معرض خطر و آسیب قرار دارد.

کارشناس امور بانوان فرمانداری گچساران بر حضور زنان خانه‌دار در گفتمان‌های مختلف، شرکت در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری و همایش‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی مختلف تأکید کرد و از رابطان امور بانوان ادارات و نهادها خواست تا در زمینه جلب مشارکت بانوان خانه‌دار برای حضور در این کلاس‌ها تلاش کنند.

آذریان ابراز داشت: با تأکید فرماندار گچساران و با همکاری امور بانوان این فرمانداری و ادارات شهرستان با واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران، دوره‌های آموزشی کسب مهارت‌های زندگی برای بانوان گچساران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم یادگیری آموزش مهارت‌های زندگی بر اساس سیره نبوی و با بیان اینکه محوریت آموزش در این کلاس‌ها بر اساس دستورات و آموزه‌های دینی است، گفت: بکارگیری دستورات اهل بیت(ع) در مراحل مختلف زندگی طبق احادیث و روایات بسیار سفارش شده است.

آذریان خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان در زمینه‌های مختلف، دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه خانواده و اقتصاد را به دنبال دارد.

نگاه بخشی به زنان آسیب جدی به پیکره جامعه است

کارشناس امور بانوان فرمانداری گچساران تصریح کرد: زنان باید به عنوان یک حوزه اثرگذار در تمام زمینه‌ها دیده شوند و نگاه بخشی و غیرمنطقی به زنان آسیب جدی به پیکره جامعه وارد می‌کند.

آذریان با تأکید بر تأثیرات مثبت برگزاری دوره‌های آموزشی و لزوم برگزاری این کلاس‌ها برای اقشار مختلف جوانان، مردان و زنان جامعه یادآور شد: امروزه برخی از جوانان بدون هدف زندگی می‌کنند و دنبال یادگیری مهارت‌های زندگی نیستند و به همین دلیل زندگیشان دوام نداشته و منجر به جدایی از همدیگر می‌شود.

وی افزود: زنان جامعه با وجود ظرفیت‌های موجود و امکانات محدود، توانسته‌اند فعالیت‌های بزرگی را در جامعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، هنری و دیگر بخش‌ها به منصه ظهور برسانند.

آذریان با بیان اینکه این کلاس‌ها برای اقشار مختلف بانوان شهری و روستایی برگزار می‌شود، از بانوان ادارات و نهادهای گچساران خواست تا ضمن حضور فعال، زمینه حضور بانوان هدف اداره خود در این کلاس‌ها را فراهم آورند.

وی یادآور شد: این دوره آموزشی در زمینه‌های مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، پیشگیری از کودک‌آزاری، ازدواج موفق و پیشگیری از طلاق، شیوه‌های ارتباطی والدین با فرزندان خود، پیشگیری از اعتیاد، ارتباط با نوجوانان و جوانان، پیشگیری از اختلالات روانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول