اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پس‌اندازهای کوچک زنان عشایر

6 صندوق خرد زنان عشایر در کرمان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان کرمان گفت: 6 صندوق خرد زنان با پس‌اندازهای کوچک زنان عشایر در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

6 صندوق خرد زنان عشایر در کرمان راه‌اندازی شد

علیرضا شاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به منظور بالابردن سطح رفاه و ایجاد اشتغال برای زنان عشایر در مناطق عشایری صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان‌های سیرجان، بم و بردسیر تشکیل شد.

وی بیان داشت: اهداف راه‌اندازی این صندوق‌ها بعد از انجام مطالعات اولیه در مناطق عشایری دارای تجمع جمعیتی مناسب با حضور جمعی از زنان، ریش‌سفیدان، معتمدان محلی و مسئول امور بانوان اداره کل امور عشایر استان کرمان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

شاکری افزود: پس از گذشت شش ماه از افتتاح صندوق خرد زنان روستایی، تسهیلاتی برای ایجاد شغل و خرید مواد اولیه برای اعضا در زمینه صنایع دستی، ایجاد واحدهای کوچک دامی، پرورش مرغ خانگی و ... ارائه می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق خرد زنان روستاهای "باغتک" و "دامنه‌سیدی" از توابع شهرستان بم ابراز داشت: این صندوق‌ها به ترتیب 40 و 38 نفر عضو دارند که تاکنون 38 عضو تهسیلات دریافت کرده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: واحد امور زنان سازمان امور عشایر ایران تاکنون 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به این صندوق‌ها تزریق کرده و قرار است پس از ارتقای موجودی صندوق‌ها به سطح قابل قبول در زمینه راه‌اندازی صندوق‌های جدید اقدام شود. 

شاکری از افتتاح صندق خرد زنان در منطقه "چاه‌بهرام" از توابع شهرستان سیرجان در اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: این صندوق با 25 عضو در زمینه‌های قالیبافی، خیاطی، گلیم‌بافی و دامپروری سنتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسیر دارای دو صندوق خرد زنان روستایی است، خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها در زمینه‌های قالیبافی، خیاطی، گلیم‌بافی، تابلو فرش، نان‌پزی، دامداری، پرورش مرغ خانگی و ... فعالیت می‌کنند.

شاکری اعضای صندوق شماره یک بردسیر را 50 نفر ذکر کرد و بیان داشت: تاکنون به 35 نفر وام پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: صندوق‌های خرد روستایی با هدف جذب پس‌اندازهای کوچک زنان عشایر و تبدیل آن به سرمایه‌های بزرگ برای برطرف‌کردن نیازهای این قشر و کاهش سختی کار زنان و توانمندسازی آنها است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول