اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راه و شهرسازی شهرستان بیرجند:

95 درصد روستاهای بیرجند از راه آسفالته بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیر راه و شهرسازی شهرستان بیرجند گفت: 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار بیرجند از راه آسفالته بهره‌مند هستند.

95 درصد روستاهای بیرجند از راه آسفالته بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ضیا دستجردی عصر امروز در افتتاح پروژه آسفالت راه آرویز و دره‌گزان اشاره‌ای به بهره‌برداری از پروژه احداث و آسفالت آرویز و دره گزان کرد و گفت: این پروژه از سال 89 آغاز و در سال جاری آماده بهره‌برداری شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 2 هزار و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح 33 خانوار از مزایای این راه آسفالته بهره‌مند می‌شوند.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان بیرجند به مشخصات فنی این پروژه اشاره و اظهار کرد: چهار کیلومتر طول مسیر، 2 هزار و 640 تن حجم آسفالت، 8 هزار و 735 مترمکعب حجم خاکریزی و 9 هزار و 187 متر مکعب حجم خاکبرداری از جمله مشخصات فنی این پروژه است.

دستجردی با اشاره به اینکه اجرای طرح و آسفالت محور سرحد، رهینچ در مدت دو سال اجرایی شده است، گفت: اعتبار هزینه شده این طرح 2 هزار میلیون ریال بوده که این اعتبارات از محل منابع ملی تامین شده است.

وی تعداد خانوار بهره‌مند از این طرح را 92 خانوار برشمرد و افزود: این پروژه با طول مسیر پنج کیلومتر و حجم آسفالت 3 هزار و 630 تن اجرا شده که بسیار مهم است.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان بیرجند در ارتباط با طرح احداث و آسفالت محور یهین، گفت: این طرح نیز با اعتبار 200 میلیون ریال از محل منابع ملی تامین اعتبار شده است.

دستجردی با اشاره به اینکه 24 خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند، افزود: یک‌هزار و 782 تن حجم آسفالت و 7 متر مکعب طول مسیر برای این پروژه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از 219 روستای بالای 20 خانوار شهرستان بیرجند نزدیک به 188 روستا آسفالت شده است، گفت: هم اکنون بیش از 95 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان بیرجند از راه آسفالته برخوردار هستند.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان بیرجند با بیان اینکه هم اکنون آسفالت 31 روستای شهرستان بیرجند در دست اجرا است، تصریح کرد: از این تعداد در هشت روستای خوسف و بخش مرکزی پروژه آسفالت راه روستایی آغاز شده است.

دستجردی اعتبار کل چهار پروژه راه و شهرسازی شهرستان بیرجند را بالغ بر 750 میلیون تومان دانست و گفت: این پروژه‌ها بسیاری از مشکلات رفت و آمدی روستاییان را رفع کرده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول