اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد

توجه به بهسازی راه‌های روستایی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بر بازسازی و ارتقای راه‌های روستایی تأکید کرد.

توجه به بهسازی راه‌های روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ نصرالله دهقانی ظهر امروز در شورای اداری خوزستان با محوریت گرامیداشت هفته دولت گفت: بر اساس گزارش‌ها 60 درصد از راه‌های روستایی استان آسفالت هستند اما این آمار مورد قبول نیست زیرا با وجود تخریب‌ها و افزایش جمعیت بسیاری از راه‌های روستایی نیاز به تعریض و بازسازی یا ارتقا دارند.

وی با تأکید بر اینکه بهسازی راه‌های روستایی نیاز به اختصاص اعتبار دارد تصریح کرد: اگر چه اعتبارات استان در بخش راه در سال 90 از 11 میلیارد تومان به 44 میلیارد تومان افزایش یافته اما این مقدار هنوز کافی نیست و توجه بیشتر به این بخش لازم است.

به گفته وی، این اداره کل 100 پروژه با اعتبار 64 میلیارد تومان در هفته دولت آماده بهره‌برداری دارد که 70 پروژه آن مربوط به راه و راه‌های روستایی است.ساخت هفت راهدار خانه از سال گذشته آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه پنجم وزارت راه موظف شده که سالانه 10درصد از تلفات جاده‌ای را کاهش دهد که در استان برای کاهش 15 درصدی تلفات هدف‌گذاری شده است.

دبیر شورای مسکن استان همچنین بزرگ‌ترین چالش پروژه مسکن مهر استان را تأمین سهم آورده اعضای تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: با همکاری فرمانداران سعی شده واحدهایی که در سال 86 آغاز شده‌اند به اتمام برسند.

وی یکپارچه نگری در خدمات را از مزایای طرح مسکن مهر دانست و افزود: خدمات از جمله آب و برق در این واحد‌ها حدود 50 درصد پیشرفت دارد.

دهقانی با بیان اینکه ساخت 57 هزار و 500 واحد مسکن مهر از سال 86 آغاز شده اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 97 هزار واحد مسکن مهر (جدای از مسکن روستایی) کلنگ زنی شده است و خوزستان بعد از تهران دومین استان کشور از لحاظ تعداد واحدهاست.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول