اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی راه‏های استان تهران:

تهران پایلوت طرح اطلاع‏رسانی پیامکی جاده‏ای در ایران می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره‏کل راه و ترابری استان تهران گفت: تهران، پایلوت اجرای طرح اطلاع‏رسانی پیامکی جاده‏ای در ایران می‏شود.

تهران پایلوت طرح اطلاع‏رسانی پیامکی جاده‏ای در ایران می‏شود

مهدی قلی‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ارتقای سطح تجهیزات به افزایش میزان ایمنی راه‏های استان تهران کمک می‏کنند.

وی ادامه داد: مدرناسیون و تجهیز سامانه‏های مدیریت جاده‏ای به جدیدترین فناوری‏ روز جهان از اهداف اصلی مجموعه اداره‏کل راه و ترابری استان تهران است.

قلی‏زاده اضافه کرد: نصب تابلو علائم پیام‏متغیر موسوم به "وی.ام.اس" در مسیرهایی نظیر هراز، آزادراه کرج، تهران ـ ساوه و تهران ـ قم از جمله این فناوری‏ها هستند.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره‏کل راه و ترابری استان تهران افزود: مدیریت راه‏های استان تهران از طریق این سامانه‏های نوین، ارتباطی مستقیم، بلاواسطه و آنلاین با مردم برقرار و مدیریت مسافرت و کنترل سرعت را در اختیار هموطنان قرار می‏دهند.

وی درباره فاز دوم کاربری تابلو علائم پیام ‏متغیر خاطرنشان کرد: فاز دوم تابلو علائم پیام‏متغیر، اطلاع‏رسانی از طریق ارسال پیام کوتاه است.

قلی‏زاده تصریح کرد: در این طرح، شرایط حاکم بر مقاطع بعدی مسیرهای مجهز به این سامانه نظیر سوانح رانندگی و یا اجرای عملیات عمرانی از طریق پیامک و البته پیش از رسیدن به آن محل به کاربران جاده‏ای اطلاع‏رسانی می‏شود.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره‏کل راه و ترابری استان تهران اضافه کرد: بدین ترتیب رانندگان در حین مسافرت می‏توانند سرعت و شیوه رانندگی خود را مطابق با شرایط جاده هماهنگ سازند.

وی افزود: این طرح در صورت تامین منابع مالی به صورت پایلوت برای نخستین بار در کشور در آزادراه تهران-قم صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‏های اداره‏کل راه و ترابری استان تهران، ارائه خدماتی شایسته را هدف نخست این نهاد خواند و ادامه داد: از این رو، مجموعه راه و ترابری استان تهران با همه تلاش، ایجاد سامانه‏های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول