اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

237 نقطه حادثه‌خیز در کرمانشاه شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: 237 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است و 37 نقطه آن در اولویت اصلاح قرار گرفته است.

237 نقطه حادثه‌خیز در کرمانشاه شناسایی شده است

خسرو کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: 39 درصد تصادفات در 4 ماهه اول سال به عدم توانایی در  کنترل وسیله نقلیه که معلول عدم توجه به جلو، خواب‌آلودگی و خستگی است که ریشه در عجله و شتاب راننده دارد.

کوثری تصریح کرد: 448 فقره تصادف به علت عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه در چهار ماه اول سال‌جاری در استان کرمانشاه رخ داده است.

وی با اشاره به برخی دیگر از علل تصادف در استان‌، افزود: انحراف به چپ 11.4 درصد، عدم رعایت حق تقدم9.7 درصد‌، 4.7  درصد تصادفات عدم رعایت فاصله طولی و 20.6 درصد تصادفات رخ داده به این عوامل مربوط می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در تصادفات رخ داده در  چهار ماهه اول سال 65.5 درصد سواری،‌ 14.4 درصد وانت‌بار، 14.3 درصد کامیون‌، 2.7 درصد موتورسیکلت و 2.8 درصد سایر موارد مقصر بوده‌اند و وسایل عمومی مسافربری با 5 درصد تصادف‌، کمترین تصادف را داشته است.

وی با اشاره به بیشترین زمان رخ دادن تصادفات در استان‌، خاطرنشان کرد: 27.14 درصد تصادفات در ساعت 16 الی 20 رخ می‌دهد.

کوثری ادامه داد: 23.8 درصد تصادفات در ساعات 12 الی 16 و 16.9 درصد تصادفات از 6 صبح تا 12 ظهر رخ می‌دهند،  از یک بامداد تا 4 صبح و 4 تا 8 صبح هر کدام به تفکیک 9.8 درصد تصادف و بین ساعات 20 تا 24‌، 12.5 درصد تصادف رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه استان بیشترین تصادفات را واژگونی وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: 32 درصد تصادفات رخ داده در سال‌جاری مربوط به واژگونی وسیله نقلیه است.

وی با بیان این نکته که میزان فرهنگ و سواد تاثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات رخ داده دارد، اظهار کرد: به نسبت جمعیت، 17 درصد تصادفات را افراد بی‌سواد‌، 43 درصد با تحصیلات ابتدایی، 45 درصد با سیکل، 57 درصد دیپلم‌، 10 درصد کارشناسی و 3 درصد تصادفات را تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر انجام داده‌اند.

کوثری در پایان به رانندگان توصیه کرد: در هنگام سفر رانندگان برای حفظ سلامت خود و سرنشینان  قوانین راهنمایی و  رانندگی را به طور کامل رعایت کنند، از سبقت و سرعت گرفتن غیرمجاز دوری کنند و درحین رانندگی خود و سرنشینان کمربند ایمنی را حتماً ببندند چراکه 80 درصد تصادفات منجر به مرگ مربوط به آسیب دیدن بالا تنه است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول