اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

جاده قم ـ گرمسار به آزادراه تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به منظور کاهش تصادفات و آسیب‌ها در جاده قم گرمسار، این مسیر به آزادراه شش بانده تبدیل شود.

جاده قم ـ گرمسار به آزادراه تبدیل می‌شود

محمدرضا قلندر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به احداث جاده قم گرمسار به منظور کاهش بار ترافیکی اتوبان قم - تهران اظهار داشت: جاده قم - گرمسار قطعه اول آزادراه حرم تا حرم است که برای ارتباط بهتر استان قم و استان‌های همجوار احداث شده است.

وی ادامه داد: این جاده با شانه خاکی 11 متر عرض دارد و سرعت مجاز در این جاده 95 کیلومتر تعریف شده اما مشکلاتی از قبیل سرعت و سبقت غیر مجاز موجب حادثه‌ساز بودن این جاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای اصلاح این مسیر خاطر نشان کرد: سال گذشته با تبدیل شدن جاده قم - گرمسار به آزادراه موافقت شد و قرار است این جاده به یک آزادراه با دو لاین و شش خط عبور تبدیل شود.

وی گفت: در حال حاضر تبدیل 70 کیلومتر از این جاده به آزادراه که در استان قم واقع شده عملیاتی شده و کار به سرعت در حال انجام است.

قلندر ابراز داشت: این پروژه جزء پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته و اعتبار آن به صورت کامل تأمین شده و قرار است با مشارکت بخش خصوصی این پروژه تا مرداد ماه سال 92 به بهره‌برداری کامل برسد.

وی اضافه کرد: مسیر 158 کیلومتری این آزادراه با مشارکت 60 درصدی دولت و آورده 40 درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به سه مسیر رفت و سه مسیر برگشت متصل به جاده اصلی تبدیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: در واقع شش بانده شدن این مسیر موجب می‌شود که تصادفات در این جاده کاهش یافته و استانداردهای لازم برای استفاده مردم تأمین شود.

وی با اشاره به تاثیر این محور در صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان اظهار کرد: این محور فاصله سمنان را با استان‌های قم، اصفهان، مرکزی و استان‌های جنوبی را به میزان 160 کیلومتر کمتر می‌کند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول