اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مسکن و شهرسازی هرمزگان مطرح کرد

توقف پرداخت تسهیلات مسکن در قشم / انتقاد از عملکرد شهرداری

خبرگزاری فارس: رئیس مسکن و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های جدید بانک‌ها در مناطق آزاد پرداخت تسهیلات مسکن را متوقف کرده‌اند از وضعبت عملکرد شهرداری بندرعباس در بزرگترین شهرک مسکن مهر هرمزگان انتقاد کرد.

توقف پرداخت تسهیلات مسکن در قشم / انتقاد از عملکرد شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید دستوان چهارشنبه شب در نشست شورای مسکن هرمزگان با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های جدید پرداخت تسهیلات مسکن از طریق بانک‌ها طی روزهای گذشته در مناطق آزاد تجاری متوقف شده است اظهار داشت: در صورت ادامه این روند تمام پروژه‌های مسکن در جزیره قشم متوقف می‌شود و در این بخش با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه مردم کم کم در حال استقرار در شهرک پیامبر اعظم هستند ابراز داشت: نیاز است در این شهرک شهرداری ویژه راه‌اندازی شود.

این مسئول ادامه داد: شهرداری در حال حاضر تنها به استقرار یک کانکس برای دریافت عوارض در این شهرک اکتفا کرده است.

شهردار بندرعباس نیز در ادامه این مبحث از عملکرد شهرداری دفاع و گفت: تمام پول‌های دریافتی از مسکن و شهرسازی را خرج کرده‌ایم و پولی برای خرج کردن در شهرک پیامبر اعظم باقی نمانده است.

محمدجواد سلطان‌زاده در عین حال مدعی شد: بازیافت مواد و جمع‌آوری زباله در شهرک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دفتر شهرداری در این شهرک مستقر است.

استاندار هرمزگان نیز در ادامه خواستار رفع مشکلات احتمالی در این شهرک توسط شهرداری شد و گفت: این منطقی است که واحدهای اداری به آن شهرک انتقال داده شود چرا که بیش از 150 هزار نفر در ماه‌های آتی در این شهرک اسکان می‌یابند.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه طی ماه‌های آینده 32 هزار واحد در شهرک پیامبر قابلیت بهره‌برداری پیدا می‌کند، ادامه داد: اینکه گفته شود شهرداری پول برای خرج کردن در آنجا ندارد نمی‌تواند درست باشد چرا که پول عوارض ساخت و ساز از شهروندان در آن شهرک گرفته شده است و علاوه بر آن اعتباری معادل شش میلیارد تومان نیز از طرف مسکن و شهرسازی به شهرداری بندرعباس با هدف ایجاد امکانات و تاسیسات مدنظر پرداخت شده است.

استاندار هرمزگان گفت: باید از همین الان به فکر رفع مشکلات در این شهرک تازه تاسیس بود و باید توجه داشت که تازه با اسکان مردم در این شهرک است که مشکلات خود را نشان می‌دهند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به مبحث توقف پرداخت تسهیلات مسکن در مناطق آزاد یادآور شد: در این راستا با هدف رفع این مشکل با بهمنی رئیس بانک مرکزی رایزنی و گفت‌وگو شده است.

عزیزی در ادامه گفت: مسکن و شهرسازی در حال حاضر تعداد دو باب مسجد در شهرک پیامبر ساخته است که امید می‌رود تعداد چهار باب مسجد باقیمانده در این شهرک نیز به زودی ساخته شود تا جمع مساجد این شهرک جدیدالتاسیس به شش باب برسد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول