اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

526 مصوبه در سیستان‌وبلوچستان در حال بهره‌برداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: در هفته دولت امسال، 526 مصوبه در سطح استان سیستان‌وبلوچستان در حال بهره‌برداری است.

526 مصوبه در سیستان‌وبلوچستان در حال بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: مردم مؤمن و روزه‌دار در یک ماه میهمانی خداوند توانستند با دوری جستن از گناه و قرار گرفتن در مسیر راست و مستقیم بر امیال نفسانی و شیطانی فائق آمده و از این امتحان الهی سربلند بیرون آیند.

وی افزود: مردم مؤمن و خداجو با در دست گرفتن افسار امیال نفسانی خود توانستند این حیوان سرکش را تحت کنترل درآورند و در مسیر صراط مستقیم گام بردارند.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: عبادت و روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان راهی است برای چیره‌شدن بر شهوات شیطانی و نفسانی که سبب می‌شوند انسان را از مسیر درست منحرف کنند، اما عبادت و بندگی مخلصانه از بروز آنها جلوگیری می‌کند.

سلیمانی به هفته دولت اشاره کرد و گفت: در گرامیداشت هفته دولت، طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از توجه دولت به این استان پهناور است.

وی ادامه داد: خدمات زیادی در دولت‌های مختلف بعد از انقلاب در سطح کشور انجام شده، اما عمق تلاش و خدمات‌رسانی را می‌توان در دولت نهم و دهم مشاهده کرد.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: گرچه نباید خدمات دولت‌های گذشته نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت، اما همه بر این موضوع واقفند که بیشترین اقدامات در دولت نهم و دهم محقق شده به جز دولت بنی‌صدر سایر دولت‌ها از خدمات شایانی برای انقلاب برخوردار هستند.

سلیمانی گفت: دولت احمدی‌نژاد توانسته است در طول هشت سال ریاست جمهوری، خدمات رفاهی و عمرانی بی‌شماری را در جای جای ایران اسلامی به ویژه مناطق روستایی انجام دهد و همه شاهد این تلاش هستند.

وی افزود: احمدی‌نژاد در طول مدت ریاست جمهوری به همه ثابت کرد که کارهای ناشدنی، شدنی است لذا همت و تلاش مضاعف را می‌طلبد.

امام جمعه زاهدان خطاب به مدیران و مسئولان گفت: مدیران دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف که به منظور خدمت به مردم در این دستگاه‌ها کار می‌کنند توجه داشته باشند که مدیر شایسته کسی است که در خدمت صادقانه مردم بوده و خدمت بی‌منت انجام دهد نباید مغرور و دچار خودشیفتگی شود.

سلیمانی تصریح کرد: مدیر کارآمد و لایق کسی است که از خودستایی بپرهیزد و نگاهش مردمی باشد توان و تخصص خود را برای رفاه و عمران کشور و استانش صرف کند.

وی اضافه کرد: مردم ایران بارها و بارها با حضور گسترده خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی ثابت کرده‌اند که پیرو اصل ولایت‌فقیه بوده، لذا شایستگی آن را دارند که از خدمات عمرانی و رفاهی مناسب برخوردار شوند در واقع این حق آنها است.

امام جمعه زاهدان به سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: در سه سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به استان سیستان‌وبلوچستان مصوبات زیادی صورت پذیرفت که می‌توان گفت مصوبات دور نخست سفر 100 درصد اجرایی شده همچنین مصوبات دور دوم و سوم به ترتیب 96 و 72 درصد پیشرفت داشته‌اند.

سلیمانی اضافه کرد: در دولت نهم هزار و 652 میلیارد تومان و در دولت دهم هزار و 867 میلیارد تومان برای عمران و آبادانی استان سیستان‌وبلوچستان هزینه شده که اینها نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای توسعه این خطه از میهن اسلامی است.

وی در ادامه افزود: در هفته دولت امسال نیز 526 مصوبه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 580 میلیارد ریال در سطح استان سیستان‌وبلوچستان در حال بهره‌برداری است.

خطیب جمعه زاهدان متذکر شد: با بهره‌برداری از این تعداد مصوبات، مردم استان از مزایای بسیاری از این مصوبات بهره‌مند می‌شوند.

سلیمانی اذعان داشت: هدف دولت نهم و دهم از بین بردن فاصله طبقاتی در کشور بود که خوشبختانه در این زمینه توانست بسیار مثبت و ارزنده عمل کند.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول