اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

اجلاس غیرمتعهدها در ایران نخستین ضربه به پیکره تحریم‎هاست

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: با وجود اینکه آمریکا تمام کشورها را از حضور در اجلاس غیرمتعهدها منع می‎کند اما اعلام آمادگی سران 120 کشور دنیا در ایران نخستین ضربه به پیکره تحریم‎ها خواهد بود.

اجلاس غیرمتعهدها در ایران نخستین ضربه به پیکره تحریم‎هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت صبح امروز در جمع بسیجیان استان اظهار داشت: بنیانگذار جنبش غیرمتعهدها برای نخستین ‎بار توسط چهار کشور مصر، مالزی، هند و یوگسلاوی شکل گرفت تا در مقابل خواسته‎های نامشروع ابرقدرت‎های دو بلوک غرب و شرق ایستادگی کنند.

وی افزود: گر چه این جنبش نتوانست به خواسته‎های خود برسد اما نفس کار بسیار خوب است.

استاندار گلستان ابراز داشت: بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران توانسته تحرکاتی را در این جنبش ایجاد کرده و آن را از حالت راکد بودن خارج کند و حتی در مقابل محافل سیاسی جهان، حرفی برای گفتن داشته و نظام اسلامی را در طول 33 سال به خوبی نشان دهد.

قناعت اجلاس غیرمتعهدها با حضور 120 کشور دنیا در ایران که در شرایط خاص کنونی برگزار می‎شود را مهم خواند و افزود: در این اجلاس سران 41 کشور دنیا، 30 الی 40 وزیر از کشورهای مختلف و مابقی نیز در مقامات پایین‌تر حضور خواهند یافت که در این میان مهم این است که کشور تحریم شده و مورد غضب غربی‎ها میزبانی این اجلاس بزرگ را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ایران در این اجلاس می‎تواند تاثیرگذاری خوبی را از خود نشان دهد اذعان کرد: این اجلاس مجاهدت خوبی را برای دولت و ملت سوریه رقم خواهد زد و حتی روحیه بیشتری را در کشورهایی که بیداری منطقه در آنها صورت گرفته ایجاد می‎کند.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: اجلاس غیرمتعهدها به قدری برای نظام ما حیاتی و بزرگ است که آمریکا به عربستان اعلام کرده تا قبل از برگزاری این اجلاس در تهران، یک اجلاس زودهنگام برگزار کند و در آن سوریه محور قرار گیرد.

قناعت یادآور شد: گر چه مصوبه آن اجلاس به تعلیق درآوردن عضویت سوریه در نشست بود ولی در کشور عربستان و حضور دیکتاتورهای وابسته به غرب، رئیس جمهور ایران به نمایندگی از ملت ایران، سخنان انقلابی و حماسی انجام داد و نگذاشت تا این نشست به اهداف اصلی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه و ریاست اجلاس غیرمتعهدها برای سه سال متوالی در اختیار ایران خواهد بود اذعان کرد: این جنبش مجددا بعد از 300 سال دیگر به ایران خواهد رسید.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول