اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

افزایش تولید 4 برابری صنایع غذایی در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 2 تا 4 برابری گروه صنایع غذایی لبنی، آشامیدنی و کنسروی در این استان خبر داد.

افزایش تولید 4 برابری صنایع غذایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس سیاهکل، علی منتظری شامگاه چهارشنبه در دور سوم بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های صنعتی در حال توسعه استان اظهار کرد: گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

وی نقش برنج، چای، زیتون، بادام زمینی، فندق و مرکبات در اقتصاد کشور را مهم خواند و افزود: صنعتی شدن از اهداف مردم و مسئولان در گیلان است.

منتظری ظرفیت تولید گیلان در فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک، دارو و لوازم بهداشتی، صنایع غذایی و ... را در حال افزایش دانست و تصریح کرد: ظرفیت تولید فولاد خام استان تا پایان شش ماه نخست سال جاری به 750 هزار تن می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر ظرفیت تولید گروه صنایع غذایی در استان، ابراز کرد: تولید محصولات لبنی، آشامیدنی و کنسروها دو تا 4 برابر در گیلان افزایش یافته است.

وی تولید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ویژه نامید و بیان کرد: واحدهای در حال احداث با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی در استان باید سریع‌تر به اتمام برسند.

منتظری خواستار تغییر کارکرد قرارگاه اشتغال استان به قرارگاه تولید و اشتغال شد و گفت: واحدهای تولیدی گیلان نیاز به سرمایه در گردش دارند و این امر می‌تواند ظرفیت خالی 40 درصدی صنایع استان را فعال کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برق، گاز و محیط زیست را از جمله مشکلات صنایع تولیدی در استان ذکر کرد و یادآور شد: تکمیل زیربناهای توسعه به‌ویژه ایجاد امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تامین عرصه‌های مورد نیاز برای استقرار صنایع امری بسیاری ضروری و حیاتی در گیلان است و نباید از آن غفلت کرد.

*غذای ایرانی بر سفره مردم کشورهای جهان

مدیر شرکت صنایع غذایی سیبون نیز در بازدید مذکور در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید سالانه 10 میلیون قوطی مواد غذایی در این کارخانه گفت: طرح توسعه شرکت تکمیل شده است و در هفته دولت جاری افتتاح می‌شود.

یوسف جورک با بیان اینکه محصولات تولیدی صنایع غذایی سیبون دارای استاندارد ایران و ایزو است، خاطرنشان کرد: سبزی سرخ شده قورمه سبزی، خورشت قیمه و قورمه سبزی، سس، لوبیا چیتی، نخود، ذرت و لوبیا با قارچ محصولا تولیدی شرکت است.

وی از استقبال کشورهای مختلف از غذاهای ایرانی خبر داد و اذعان کرد: کشورهای استرالیا، آلمان و کانادا درخواست صادرات غذاهای ایرانی به این کشورها را دارند و 10 درصد محصولات شرکت مذکور صادر می‌شود.

جورک به طرح توسعه و جابه‌جایی کارخانه سیبون به شهرک صنعتی سیاهکل اشاره کرد و افزود: بالغ بر 3 میلیارد تومان برای طرح توسعه شرکت با اشتغالزایی 120 نفر هزینه شده است.

مدیر شرکت صنایع غذایی سیبون وسعت کارخانه در شهرک صنعتی سیاهکل را 6 هزار مترمربع خواند و تصریح کرد: افتتاح طرح توسعه شرکت موجب افزایش 50 درصد تولید می‌شود.

وی کارخانه جدید شرکت مذکور را دارای 5 خط تولید دانست و اظهار کرد: خط تولید کنسرو ماهی در کارخانه جدید راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول