اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

توسعه صنایع کشاورزی ارتقای بخش امنیت غذایی است

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه صنایع کشاورزی، موجب پاسخگوئی به نیاز غذایی، ایجاد امنیت غذایی و توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد.

توسعه صنایع کشاورزی ارتقای بخش امنیت غذایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، طهمورث فتاحی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: ایجاد صنایع کشاورزی فرآیندی چند بعدی است که هدف اصلی آن توسعه روستاها و بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی اقشار مولد و آسیب پذیر در جوامع روستایی و کشاورزی است.

وی افزود:  این فرآیند با استفاده از ساز و کارهایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، تقویت،‌ خود اتکائی فردی و جمعی برای ایجاد دگرگونی مناسب در ساختارهای اقتصادی تلاش می‌کند که در روستائیان و کشاورزان توان مدیریت و منابع در اختیارشان را افزایش و تقویت کند.

فتاحی با بیان اینکه در صنایع روستایی اولویت با صنایعی است که بتواند محصولات کشاورزان و دامی را تبدیل و فرآوری کند، گفت: صنایع کشاورزی، معمولاً در مقیاس کوچک بوده و در درجه اول محصولات کشاورزی و دامی روستائیان را فرآوری و به محصولات جانبی قابل استفاده در سایر نقاط کشور تبدیل می‌کند و درجه دوم به تولید و فرآوری سایر فرآورده‌های مورد نیاز می‌پردازد.

مدیر صنایع کشاورزی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به رویکردهای مختلف در ایجاد صنایع تبدیلی روستائی اشاره و تصریح کرد: اتخاذ رویکرد ترکیبی یکی از مهم‌ترین روش‌ها در ایجاد صنایع تبدیلی روستائی است که برای ایجاد اشتغال مکمل به دلیل ماهیت ساختاری،‌ کارکردی و وجودی با همه عوامل زندگی تولیدکنندگان و کشاورزان در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه با نگاه تک بعدی نمی‌توان چالش‌های پیش رو صنایع کشاورزی روستایی را حل کرد، خاطر نشان کرد: باید با نگاه سیستمی همه عوامل را به طور مساوی در توسعه صنایع کشاورزی موثر دانست، چراکه عدم وجود هر یک از عوامل تولید، فرآوری محصولات کشاورزی، افراد و تولیدکنندگان را در رسیدن به موفقیت دچار مشکل می‌سازد.

فتاحی بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در این استان تأکید کرد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی موجب پاسخگوئی به نیاز غذایی، ایجاد امنیت غذایی، توسعه زیرساخت، ارتقای کیفیت زندگی، تقویت اعتماد به نفس برای مبارزه با تحریم‌های استکبار جهانی غرب استعمارگر، افزایش مقاومت توده‌های مردم و در نهایت منجر به تحول در روستاها و توسعه مراکز تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول