اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی؛

نقشه راه صنایع غذایی کشور تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی گفت: در آینده‌ای نزدیک نقشه راه صنایع غذایی این استان و کشور توسط این پژوهشکده تدوین می‌شود.

نقشه راه صنایع غذایی کشور تدوین می‌شود
رسول کدخدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با این حال برنامه‌ریزی در حوزه صنایع غذایی استان خراسان رضوی و سراسر نقاط کشور راحت‌تر است.
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان‌رضوی انجام پژوهش‌های تقاضا محور را جز رئوس برنامه‌کاری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی دانست و متذکر شد: در همین راستا کارهای علمی زیادی در این حوزه توسط پژوهشگران عرصه صنایع غذایی در این استان انجام شده است.
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی قطب بودن این استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی را در کشور از جمله نکات بارز و قابل توجه در این‌باره برشمرد و ابراز داشت: خراسان رضوی ظرفیت‌های عظیمی در این صنعت دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی از فعالیت چهار کارگروه در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی  خبر داد و اعلام کرد: صنایع غذایی، شیمی و مواد، برق و الکترونیک و مکانیک با حضور 25 عضو هیئت علمی جز این کار گروه‌ها است.
کدخدایی تصریح کرد: با گذشت 30 ‌سال از عمر پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی، این مراکز یکی از قوی‌ترین مراکز در رابطه با مباحث غذایی کشور شده است.
وی با بیان این که شورای عالی صنایع غذایی در استان خراسان رضوی در آینده‌ای نه چندان دور راه‌اندازی می‌شود، توضیح داد: این شورا ماموریت‌های مختلفی در راستای اجرای برنامه‌ریزی‌های مشخص شده دارد.
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی ابراز داشت: با این حال ایجاد چنین شورایی نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وجود نیروی انسانی زیاد برای ورود به عرصه صنایع غذایی جای خرسندی دارد.
کدخدایی تاکید کرد: بیشتر این نیروها پرورش یافته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مرتبط با صنعت غذا هستند.
وی از استقلال پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی از امسال خبر داد و یادآور شد: در همین راستا این پژوهشکده از امسال زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام به فعالیت می‌کند.
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی بیان داشت: در حال حاضر این پژوهشکده مهم ارتباط تنگاتنگی با مراکز دانشگاهی و آموزش عالی در سراسر نقاط ایران به ویژه استان خراسان رضوی دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول