اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در کارگروه ‌صنایع تبدیلی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران مطرح شد

مازندران توان تولید 80 میلیون قوطی کنسرو در سال را دارد

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل شیلات مازندران در نخستین جلسه کارگروه صنایع تبدیلی کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت 40 واحد عمل‌آوری محصولات شیلاتی در مازندران، گفت: مازندران توان تولید 80 میلیون قوطی کنسرو در سال دارد.

مازندران توان تولید 80 میلیون قوطی کنسرو در سال را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین اصغری بعدازظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تخصصی صنایع تبدیلی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت:‌ 40 واحد عمل‌آوری انواع محصولات شیلاتی در مازندران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 400 واحد عمل‌آوری محصولات شیلاتی در کشور فعالیت می‌کنند و مازندران در این زمینه سهم قابل‌قبولی دارد، یادآور شد:‌ از 115 واحد تولید کنسرو ماهی در کشور، 12 واحد در مازندران مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران توان تولید 80 میلیون قوطی کنسرو در سال را دارد، تصریح کرد:‌ به دلیل وابستگی در مسائل جوی و دریایی، در تهیه مواد اولیه با چالش مواجه هستیم.

اصغری متذکر شد:‌ عمده‌ترین مشکل واحدهای عمل‌آوری محصولات شیلاتی، مشکل سرمایه در گردش است که توجیه‌پذیری واحدهای صنعتی را با چالش مواجه کرده است.

وی گفت:‌ نتوانستیم اولویت‌بندی واحدهای صنعتی را در سطح استان انجام دهیم.

اصغری یادآور شد:‌ در یک فصل انباشت محصول داریم و در فصلی دیگر با کمبود محصولات دریایی مواجه می‌شویم چراکه تبدیل و بسته‌بندی فرآوری در فصلی که محصول به وفور وجود دارد، صورت نمی‌گیرد.

این مسئول شیلات مازندران خاطرنشان کرد: سالانه در دنیا 150 میلیون تن محصولات دریایی تولید می‌شود.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول