اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد:

برداشت زیتون کنسروی از مزارع شهرستان طارم

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان طارم گفت: برداشت زیتون کنسروی در شهرستان طارم از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده است.

برداشت زیتون کنسروی از مزارع شهرستان طارم
مسعود زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه 14 هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان طارم به کشت زیتون کنسروی اختصاص دارد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از سطح 6 هزار و 700 هکتار باغات منطقه، حدود 30 هزار تن محصول زیتون برداشت شود که 21 هزار تن از این مقدار به صورت زیتون کنسروی و مابقی به صورت زیتون روغنی است.
وی با اشاره به خسارت وارده ناشی از تگرگ و گرما در سال‌جاری که باعث کاهش جزئی مقدار برداشت زیتون شده است، افزود: از طرفی با افزایش سطح زیر کشت باغات‌بارده، نسبت به سال گذشته به میزان 400 هکتار و اجرای طرح اصلاح باغات میزان عملکرد محصول نسبت با سال گذشته به میزان 50 درصد افزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه اصلاح باغات زیتون شامل هرس به موقع، مبارزه با آفات نباتی و تغذیه با کودهای ریز مغزی که موجب افزایش عملکرد محصول زیتون شده است، خاطر نشان کرد: در شهرستان طارم 7 هزار و 500  خانوار بهره‌بردار زیتون وجود دارد که در مجموع 150 هزار نفر روز در کار برداشت زیتون مشغول هستند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از برداشت محصول زیتون در سال‌جاری به 450 میلیارد ریال برسد، تصریح کرد: از آنجایی که زیتون یکی از مهم‌ترین منابع درآمد باغداران شهرستان طارم است و بیشتر افراد در این شهرستان از طریق این محصول کسب درآمد می‌کنند.
زنگنه با اشاره به اینکه ارقام زیتون مورد کشت شهرستان طارم زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون است، یادآور شد: دو رقم زرد زیتون و روغنی بیشترین ارقام مورد کشت منطقه را تشکیل داده و مقدار ناچیزی از ارقام خارجی در سطح شهرستان طارم به صورت الگویی کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به نوع خارجی زیتون کنسروالیا، مانزالیا و کروناپیکی اشاره کرد و گفت: زیتون تولید شده در شهرستان طارم به دلیل ایزوله بودن منطقه و شرایط اقلیمی خاصی که در منطقه وجود دارد و عدم نیاز به مبارزه با آفات توسط سموم شیمیایی ارگانیک بوده و طرفداران زیادی را در بازارهای داخلی و خارجی دارد.
وی با بیان اینکه زیتون تولید شده در شهرستان طارم به نقاط مختلف کشور از جمله به استان‌های گیلان، قزوین، تهران، قم، مرکزی، همدان، مازندران و گلستان صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: زیتون طارم همچنین توسط شرکت‌های صنایع غذایی مانند بلما شرق، مهرام، اروم‌ادا، آتا و یک‌ و‌ یک خریداری و یا به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای ترکیه، مالزی، آلمان و کانادا به صورت کنسرو زیتون صادر می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول