اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

50 درصد زیتون رودبار به صورت کنسروی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: 50 درصد محصول زیتون رودبار به صورت کنسروی تولید و روانه بازار می‌شود

50 درصد زیتون رودبار به صورت کنسروی تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، تیمور رنگیدن ظهر امروز در جلسه جهاد کشاورزی این شهرستان با اشاره به وضعیت محصول زیتون در رودبار اظهار داشت: زیتون در فرهنگ رودبار جای دارد و به همین دلیل این شهرستان را به نام زیتون می‌شناسند و با کیفیت‌ترین محصول زیتون کشور در رودبار تولید و به بازار کشور عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال توسعه 17 هزار هکتار اراضی زیرکشت زیتون رودبار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: فراهم آوردن زمینه‌های لازم بر قابلیت‌های این شهرستان می‌افزاید.
مدیر جهاد کشاورزی رودبار به تولید زیتون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی، برداشت زیتون تا 18 هزار تن در این شهرستان پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: 50 درصد محصول زیتون به صورت کنسروی در رودبار تولید می‌شود و با توجه به روغن‌کشی این محصول ارزشمند، برداشت ارقام روغنی پس از بازگشایی کارخانه‌های روغن‌کشی در هفته آینده آغاز می‌شود.
رنگیدن درباره خواص مفید روغن زیتون بیان داشت: روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیراشباع مونو و آنتی‌اکسیدان است که موجب طول عمر و کاهش بیماری‌های مرتبط با مصرف روغن‌های اشباع می‌شود بنابراین مصرف آن به جای روغن‌های اشباع و جامد برای سلامتی بدن مفید است.
به گفته وی، روغن زیتون سلامت شریان‌ها را تامین می‌‌کند و مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی‌عروقی می‌شود.
این مسئول، کاهش کلسترول را از دیگر فواید روغن زیتون دانست و تصریح کرد: روغن زیتون مانع رسوب پلاک‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه از تنگ شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به خواص درمانی و مصارف دارویی محصول زیتون بیان داشت: پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی، کاهش لخته شدن خون، کاهش فشار خون بالا، جلوگیری از سفید شدن مو و تسکین دردهای روماتیسمی و تقویت حافظه از جمله خواص دارویی زیتون است.
رنگیدن با بیان اینکه 26 استان کشور با توزیع قلمه زیتون این شهرستان به کشت زیتون روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 6 هزار و 700 هکتار از اراضی رودبار زیر کشت محصول زیتون است.
وی از توزیع 7 میلیون قلمه زیتون در سال به استان‌های کشور خبر داد و گفت: بسیاری از استان‌های کشور با استفاده از قلمه زیتون رودبار، زیتون‌خیز شده‌اند.
این مسئول، ایجاد سازمان زیتون در گیلان را در تببین جایگاه زیتون در کشور مثمرثمر دانست و یادآور شد: رودبار با زیرساخت‌های فرآورده‌های زیتون خود قابلیت خدمات‌دهی به سراسر کشور را دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول