اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه بیوتکنولوژی صنایع غذایی در انزلی

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری نمایشگاه بیوتکنولوژی صنایع غذایی در دهکده ساحلی انزلی از 13 تا 17 مهر ماه جاری خبر داد.

برگزاری نمایشگاه بیوتکنولوژی صنایع غذایی در انزلی
مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت بیوتکنولوژی در صنایع غذایی اظهار داشت: پارک علم و فناوری گیلان از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در تمام رده‌های سنی و تحصیلی به ویژه دانشجویان، اساتید دانشگاهی و محققان مشاغل در مراکز تحقیقاتی و فناوری کشور دعوت می‌کند تا ایده‌های نوین حوزه زیست فناوری و نیازمند حمایت در فازهای مختلف اجرایی مانند تکمیل تحقیق، نمونه سازی، پایلوت و تجاری‌سازی را به پارک ارائه کنند.
وی همچنین از برگزاری کنگره ملی نقش زیست فناوری در صنایع غذایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معاونت غذا و دارو در گیلان خبر داد و افزود: این کنگره به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نقشه جامع علمی کشور در راستای توسعه علم و فناوری در سرزمین ایران در تاریخ 19 تا 20 مهر جاری در گیلان برگزار می‌شود.
این مسئول ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین دانشمندان، دانشجویان و محققان کشور را در رشته‌های مختلف بیوتکنولوژی و انعکاس نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه و نیز جلب توجه اندیشمندان و سیاست‌مداران نظام به اهمیت بیوتکنولوژی از جمله اهداف کنگره مذکور دانست.
وی در ادامه ابراز داشت: در این کنگره چالش‌های صنایع غذایی بررسی شده و برای رسیدن به اهداف سند ملی فناوری راهکارهایی ارائه می‌شود.
متقی‌طلب تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی مربوط به بیوتکنولوژی به‌عهده پارک علم و فناوری گیلان است که تجاری سازی یافته‌های بیوتکنولوژی و فرآیند مربوط به مالکیت فکری از جمله مباحث مورد بحث در کارگاه‌های آموزشی آن است.
این مسئول با بیان اینکه امروزه استفاده از فناوری در علوم زیستی برای انسان بسیار دارای اهمیت است، افزود: ظرفیت‌های بالای گیلان در راستای استفاده از فناوری در علوم زیستی هنوز به فعلیت نرسیده است.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در گیلان تحقیقات بسیار خوبی در راستای کشاورزی به ویژه برنج و ماهیان خاویاری صورت گرفته که برای عینیت بخشیدن به تمام ظرفیت‌های استان نیازمند مدت زمان هستیم.
وی به فراخوان پارک علم و فناوری گیلان برای شرکت صاحب نظران در مرکز رشد و توسعه روستایی مستقر در رودبار اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مراکز در روستاها اشتغالزایی مبتنی بر فناوری در روستاهای گیلان است.
متقی‌طلب با بیان اینکه این امر نیاز به فرهنگ سازی در روستاها دارد، متذکر شد: پارک علم و فناوری گیلان در چهل و‌ دومین گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه شرکت کرده و فن بازار جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرده است.
وی به چگونگی تشریح برگزاری فن بازار جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: این فن همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.
این مسئول اعلام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی اشتغال در سال 90 را از جمله ویژگی‌های سال 90 و لزوم برگزاری فن بازار جمهوری اسلامی ایران خواند.
متقی‌طلب ابراز داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار با تاکید بر استفاده از توسعه و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و آینده‌نگری نسبت به تحولات آنها در سطح ملی و جهانی از وظایف دولت در این راستاست.
متقی‌طلب سال 90 را سال آغاز قوانین برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: دولت مجاز است به منظور توسعه و انتشار فناوری از ایجاد و توسعه بورس ایده و بازار فناوری به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی در راستای پاسخگویی به نیاز بخش‌های صنعت و کشاورزی و خدمات حمایت کند.
وی ابلاغ قانون شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر ویژگی‌های سال 90 برشمرد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول