اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌‌غربی:

توسعه ورزش در شهرستان‌ها مستلزم تامین بودجه است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌غربی گفت: توسعه رشته‌های ورزشی و جذب روشندلان در شهرستان‌های مختلف مستلزم تامین بودجه است.

توسعه ورزش در شهرستان‌ها مستلزم تامین بودجه است

فرناز پیدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بودجه هیئت برای فعالیت در مرکز استان کفایت می‌کند ولی چنانچه بخواهیم فعالیت‌های ورزشی را در شهرستان‌های مختلف استان بسط و توسعه دهیم باید نسبت به تامین بودجه اهتمام شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته معضل کمبود منابع مالی جدی‌تر بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل حمایت‌هایی که از سوی مسئولان سازمان ورزش و جوانان صورت می‌گیرد برای رفع خلاء‌های موجود تا حدود زیادی اهتمام شد ولی چنانچه در جذب اسپانسر موفق شویم بانوان فعال و مستعد را می‌توان به جایگاه‌های مطلوبی در سطح کشور و جهان رساند.

نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌غربی به برگزاری دوره‌های مربیگری برایتونیک در ارومیه اشاره کرد و گفت: این دوره‌های مربیگری با هدف ترغیب جوانان برای شرکت در کلاس‌ها، به طور رایگان برگزار می‌شود ولی متاسفانه تاکنون از این کلاس‌ها استقبال چندانی نشده است در حالی که اگر دوره‌های مربیگری والیبال و بسکتبال برگزار می‌کردیم صف طولانی از علاقه‌‌مندان تشکیل می‌شد.

وی با بیان اینکه رشته فوق هم‌اکنون بین مردم ناشناخته است، ادامه داد: نسبت به این رشته ورزشی، چگونگی اجرا و تاثیرهای آن در بدن هنوز شناخت کافی وجود ندارد و از طرف دیگر ابزار تبلیغاتی کافی در دسترس نیست تا نسبت به معرفی و اشاعه آن اهتمام شود.

پیدایی با اظهار به اینکه رشته مذکور ویژه روشندلان نیست و همه آحاد جامعه می‌توانند فعالیت کنند اضافه کرد: رشته برایتونیک از جمله رشته‌های ورزشی جدیدی قلمداد می‌شود که اقشار مختلف اعم از روشندلان و ..  می‌توانند در کلاس‌های آموزشی آن شرکت کنند.

نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌غربی ارتقای سطح آمادگی جسمانی را یکی از مزیت‌های این رشته عنوان کرد و گفت: حرکات طراحی شده برای این رشته از بعضی جهات با ایروبیک شباهت دارد به طوری که موجب بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی می‌شود، براین‌اساس هر کسی در دوره‌های آموزشی آن شرکت کند برای حضور در سایر فعالیت‌های ورزشی از جمله جودو، کاراته و ...از آمادگی لازم برخوردار می‌شود.

پیدایی اضافه کرد: با همکاری مقامات عالی فدراسیون برای برگزاری این دوره‌ها تلاش شد حتی بودجه و مربی نیز اختصاص یافت ولی به دلیل عدم وجود استقبال کلاس‌ها برپا نشد، از این رو امیدواریم در ماه‌های پیش رو در این حیطه گام‌های بلندی از سوی جوانان برداشته شود.

نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: گلبال، شنا و شطرنج از جمله سایر رشته‌های ایجاد شده برای فعالیت جوانان است که به طور مستمر برای جذب آنها تلاش می‌شود ولی به دلیل نگرانی خانواده‌هایشان، جذب و حفظ آنها در تیم دشوار است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول