اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنا قم:

نگاه مسئولان به ورزش بانوان مثبت است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم گفت: نگاه مسئولان ورزش استان به ورزش بانوان و به خصوص رشته شنا خوشبختانه نگاهی مثبت است.

نگاه مسئولان به ورزش بانوان مثبت است

مسعود حسین‌جمال امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: تمهیدات مناسب اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر افزایش فضاهای ورزشی بانوان، به خصوص استخرهای ویژه بانوان موجب ایجاد انگیزه در روی آوردن بیش از پیش بانوان به ورزش شنا شده است.

وی اضافه کرد: امکانات ورزشی استان برای استفاده بانوان نسبت به گذشته توسعه بیشتری داشته است ولی هنوز محدودیت‌های بسیاری برای استفاده بانوان از فضاهای ورزشی وجود دارد که امیدوارم این نیاز بانوان در بخش ورزش برطرف شود.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم با اشاره به استقبال گسترده مردم و به ویژه بانوان از برنامه‌های هیئت شنا افزود: در سال‌های قبل در فصل تابستان کمتر شاهد حضور بانوان در استخرها بودیم اما در تابستان امسال استقبال بانوان از این رشته ورزشی بسیار افزایش پیدا کرده است.‌‌

وی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که اهمیت شنا و استفاده از آب را برای سلامت جسمانی بانوان تبیین کنیم که در این زمینه خوشبختانه دیگر همانند گذشته بانوان تنها گذراندن لحظاتی با آب مورد نظرشان نیست و توجه قابل ملاحظه‌ای به راه‌های استفاده مفید و مؤثر از این نعمت خدادادی دارند.

حسین‌جمال ابراز کرد: در بخش هیئت بانوان تمام تلاش ما این است که با آموزش به رده‌های سنی مختلف زمینه‌ای ایجاد کنیم که حتی بانوان برای مسابقات شنا رو به این رشته ورزشی بیاورند و دیگر شاهد نباشیم که در استخرها بانوان تنها در فصل تابستان به رشته شنا رو بیاورند و در سایر فصول سال کمتر شاهد استفاده بانوان از استخرها باشیم، حال آنکه اهمیت شنا کردن برای بانوان بیشتر سفارش شده است و نقش تاثیرگذاری در سلامت روحی و جسمانی آنان دارد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم‌ عنوان کرد: البته هنوز هم شاهد هستیم که برخی از بانوان به دلیل نگرانی از هزینه‌های استخرها اصلا به سمت رشته شنا رو نمی‌آورند و متاسفانه امروزه در بیشتر بانوان به دلیل کم تحرکی شاهد مشکلات استخوانی و مفاصل در حد بسیار زیادی هستیم.

وی تصریح کرد: توصیه ما به تمام‌ بانوان در رده‌های سنی مختلف به خصوص مادران این است که از ورزش شنا برای افزایش سلامتی خود بیشتر استفاده کنند و تنها فصل تابستان را برای رفتن به استخر و شنا کردن در‌ نظر نگیرند.

حسین‌جمال عنوان داشت: در حال حاضر تمام‌ استخرهای استان در تمام‌ روزهای هفته در حال سرویس‌دهی به بانوان علاقمند به شنا هستند و کادر اجرایی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو و هیئت نجات غریق استان اعم از مربیان شنا و ناجیان غریق با امکانات و آمادگی کامل به استفاده‌کنندگان از استخرهای استان خدمات مناسب را ارائه می‌دهند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم‌ خاطر نشان کرد: خوشبختانه امکانات بهداشتی در استخرها به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که بانوان می‌توانند بدون دغدغه خاصی از مجموعه استخرهای استان با بهترین شرایط استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ناجیان غریق حرفه‌ای و توانمند در بخش بانوان در استخرهای ویژه بانوان فعالیت می‌کنند که با توجه به افزایش میزان علاقمندی بانوان به حرفه نجات غریقی، از این نظر هیچ‌گونه نگرانی نداریم.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول