اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری از طرح تعویض ضربه‌گیرهای بندر خلیج فارس در هفته دولت

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره‌برداری مرحله نخست طرح تعویض ضربه‌گیرهای بندر خلیج فارس در هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از طرح تعویض ضربه‌گیرهای بندر خلیج فارس در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی ظهر امروز طی نشستی با حضور مسئولان بنادر هرمزگان از بهره‌برداری مرحله نخست طرح تعویض ضربه‌گیرهای بندر خلیج فارس در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح در دو مرحله با اعتباری بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان از اوایل سال ‌جاری آغاز شد و در هفته پر خیر و برکت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ارتقای ضریب ایمنی در بندر، پهلوگیری آسان شناورها و خدمات‌دهی مناسب به کشتی‌ها از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فرسودگی ضربه‌گیرها و تغییر کاربری اسکله‌ها بر اساس طرح جامع بندری را از مهم‌ترین علل تعویض ضربه‌گیرها در بندر خلیج فارس برشمرد.

کمالی افزود: در زمان اجرای این طرح برای 30 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اکنون عملیات اجرایی مرحله دوم طرح تعویض ضربه‌گیرها در حال اجراست که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کمالی گفت : سالانه 500 هزار تن از مشتقات نفتی از بندر خلیج فارس صادر می شود و از سوی دیگر  نقش مهمی در بانکرینگ کشتی‌ها که همان سوخت‌رسانی  به شناورها در منطقه است را دارد و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های بیشتری از جمله شانتیگ یارد ریلی مواد نفتی، ساخت تاسیسات برقی و فاضلاب است که این نیازها در برنامه‌های سال‌ جاری قرار گرفته است.

وی افزود: در پایان اجرای این طرح 200 عدد ضربه‌گیر در بندر خلیج فارس نصب می‌شود.

کمالی بیان کرد: با توجه به شعار تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی تمام این ضربه‌گیرها توسط متخصصان ایرانی و کاملا به شکل بومی ساخته و نصب می‌شوند.

بندر خلیج فارس دارای هشت پست اسکله است که عمده کالاهای نفتی و معدنی از جمله قیر، سنگ آهن، سیمان، آهک، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین صادر می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول