اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل آبفای هرمزگان خبر داد

بهره‌برداری از 28 پروژه آب و فاضلاب در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل آبفای هرمزگان گفت: در هفته دولت امسال 28 پروژه آب و فاضلاب شهری با اعتباری بالغ بر 231 میلیارد ریال به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

بهره‌برداری از 28 پروژه آب و فاضلاب در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان‌های مختلف استان در این هفته افتتاح و بهره‌برداری می‌شود و امسال نیز 18 پروژه در بخش آب با اعتباری بالغ بر 91 میلیارد و 30 میلیون ریال و 9 پروژه در بخش فاضلاب با اعتبار 135 میلیارد و 700 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در برخی محلات شهرهای بندرعباس، حاجی‌آباد، روستاهای کهورستان، بندرخمیر، رودان و جاسک از جمله این طرح‌هاست که در مجموع به طول 97 کیلومتر است.

مدیر‌عامل آبفای استان هرمزگان افزود: از دیگر پروژه‌های این هفته دولت، تامین آب شهرک صنعتی گمبرون (بندرعباس)، تامین آب شهرهای رویدر، چارک، کوشکنار، بستک، بیکاه، جاسک، قلعه قاضی، تخت و هشتبندی شامل احداث مخزن دو هزار متر مکعبی، بهره‌برداری از دو حلقه چاه، آبرسانی و احداث خط انتقال به طول 89 کیلومتر است.

وی همچنین از تکمیل طرح آبرسانی به 10 هزار واحد مسکن مهر استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: آبرسانی به واحدهای مسکن مهر به طول 29 کیلومتر از دیگر طرح‌های قابل افتتاح است که در چهار شهر بندرعباس، کوشکنار، قلعه قاضی و تخت انجام می‌شود.

خادمی افزود: در بخش فاضلاب نیز 9 پروژه در محلات شهر بندرعباس آماده بهره‌برداری است که شامل اجرای شبکه داخلی فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم، شبکه فاضلاب محله امیرآباد و بهره‌برداری از آن و اجرای سیستم فاضلاب 17 تعاونی از مجموعه تعاونی‌های مسکن مهر است.

همچنین بهره‌برداری از طرح فاضلاب باند شرقی خیابان شریعتی، باند غربی خیابان‌های امام موسی صدر میانی، بهادر شمالی و بهشتی میانی، خیابان سید قطب و بخشی از حاشیه شمالی بلوار طالقانی و حد فاصل میدان هنگام تا ساختمان بورس از دیگر طرح‌های آماده افتتاح بخش فاضلاب شهر بندرعباس است. 

خادمی در پایان افزود: در بخش آب‌شیرین‌کن‌ها نیز یک پروژه آب‌شیرین‌کن در جزیره تنب کوچک با ظرفیت 500 متر مکعب در شبانه‌روز آماده بهره‌برداری بوده که اعتبار هزینه شده آن پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ز20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول