اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر چهارمحال و بختیاری:

فضای فعالیت حرفه‌ای تئاتر چهارمحال و بختیاری مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مشکلات تئاترهای شهرستانی این است که بازیگران نمی‌توانند بنابر شرایط و گاهاً نبود فرصت و امکانات به طور مداوم و حرفه‌ای به کار تئاتر بپردازند.

فضای فعالیت حرفه‌ای تئاتر چهارمحال و بختیاری مطلوب نیست

محمدرضا سمیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 120 بازیگر تئاتر در این استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد بازیگر تنها 20 نفر به صورت ثابت فعال هستند.

این کارگردان با اشاره به مشکلات فراروی تئاتر این استان، افزود: یکی از مشکلات تئاترهای شهرستانی این است که بازیگران نمی‌توانند بنابر شرایط و گاهاً نبود فرصت زمانی به طور مداوم و حرفه‌ای به کار تئاتر بپردازند.

سمیع ادامه داد: بر اساس اصل شناخته شده هر بازیگری که وارد عرصه هنر می‎شود بنابر این نیست که هنرمند شود، ولیکن افرادی که می‌مانند و هنرمند می‎شوند باید زیر چتر حمایت مسئولان قرار بگیرند.

وی از برگزاری کلاس‌های هنری به ویژه تئاتر در حوزه هنری این استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فضا و امکانات حوزه هنری محدود است با این وجود برای علاقمندان به هنر از سوی اساتید باتجربه دوره‌های آموزشی غنی دایر شده که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان نیز روبه‌رو شده است.

کارگردان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری وضعیت کنونی تئاتر این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت تئاتر این استان در مقایسه با استان‌های همجوار مطلوب است بطوری که تاکنون در چندین جشنواره عنوان کسب کرده است.

وی با اشاره به بودجه تخصیص داده شده به تئاتر، گفت: بودجه‌ای که به تئاتر در کشور اختصاص داده شده مبلغ کلانی است، ولی مدیریت این بودجه نامناسب است و این مسئله موجب شده است تا هنرمندان این استان حمایت مالی نشوند.

سمیع در پایان به اجرای نمایشنامه فانتزی مجسمه بسیجی در این شهر خبر داد و گفت: تا پایان شهریور ماه سال‌ جاری مراحل نوشتن این نمایشنامه رو به اتمام است که با پایان این نمایشنامه مراحل اجرایی برگزاری این تئاتر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول