اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اصفهان

نمایش «تنگ‌های خالی» در جشنواره تئاتر ماه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر از پذیرفته شدن نمایشنامه صحنه‌ای «تنگ‌های خالی» و اجرای آن در جشنواره تئاتر ماه خبر داد.

نمایش «تنگ‌های خالی» در جشنواره تئاتر ماه اجرا می‌شود

پویان عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان از پذیرفته شدن نمایشنامه صحنه‌ای «تنگ‌های خالی» و اجرای آن در جشنواره تئاتر ماه خبر داد و اظهار کرد: این نمایش رویکردی اجتماعی دارد و روایتی از چهار زوج مختلف در سنین متفاوت است که مردان آنها عزم جنگ دارند.

وی افزود: یکی از این مردان مانعی برای رفتن به جنگ در پیش رو دارد، دیگری راهی جبهه می‌شود، همسر یکی مخالف رفتن اوست و در دیگری زن و مرد به همراه یکدیگر عازم میدان جنگ می‌شوند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: اگر چه این نمایش چهار اپیزود مختلف دارد و دارای بازیگران مجزایی است، اما تم اصلی این اپیزودها به یکدیگر نزدیک است.

وی ادامه داد: پس از تماشای این تئاتر ذهن تماشاگر درگیر این موضوع می‌شود که کدامیک از این مردان به جنگ می‌رود و کدام نمی‌رود، زیرا در هر یک از اپیزودها انگیزه قوی و هم‌چنین مانعی برای رفتن بر سر راه این مردان است.

عطایی تاکید کرد: این تئاتر مینی‌مال است، به این معنا که در آن به جزئیات توجه شده و سکوت در تمامی این تئاتر اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی درباره عوامل این نمایش نیز گفت: نویسنده این تئاتر زهره موسوی است و مرتضی خانجانی، محمد غلامعلیان، مریم دوستی، لیلا قربانی، زهرا دشتی و بهزاد محسنی در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: صادق کاظمی و احسان قادری مدیران اجرایی این تئاتر هستند و موسیقی آن برعهده امین پناهی است.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود پلاتو و سالن اجرای تئاتر در اصفهان اکنون مکانی برای تمرین اجاره کرده‌ایم و با شرایط سختی مشغول کار هستیم، زیرا «تنگ‌های خالی» تا دو هفته دیگر برای بازبینی ارسال و در شهریورماه اجرای عمومی می‌شود.

عطایی افزود: مرکز هنرهای نمایشی با گروه‌های برگزیده استانی که در مرحله پایانی جشنواره تئاتر ماه حائز رتبه‌های اول تا سوم شوند برای اجرای عمومی در تهران قرارداد منعقد می‌کند و سایر آثار نیز علاوه بر اجرا در استان‌های مربوطه به تشخیص کارشناسان مرکز مربوطه، امکان اجرا در یکی از سالن‌های حوزه هنری را دارند.

به گزارش فارس از اصفهان، هم‌چنین نمایشنامه‌‌های «هفتمین روز آرامش زمین» به کارگردانی محسن عرب‌زاده، «المیرا» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی جعفری، «ساخت ایران» به نویسندگی و کارگردانی پویان عطایی در بخش خیابانی و نمایشنامه «افسانه‌های لقمان» در بخش کودک و نوجوان برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شدند.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» با رویکردی جدید، توجه خاص به تئاتر شهرستان و مبتنی بر تولید از تاریخ 21 تا 30 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول