اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل ارشاد خراسان‌شمالی:

اخذ مجوز برای 21 گروه تئاتر در دست پیگیری است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ثبت و اخذ مجوز برای 21 گروه فعال تئاتر استان در دست پیگیری است.

اخذ مجوز برای 21 گروه تئاتر در دست پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، ابوالحسن حیدری با اشاره به فعالیت 34 گروه تئاتر در استان، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون 9 گروه فعال تئاتر صحنه‌ای در استان به صورت رسمی ثبت شده‌اند.

وی تصریح کرد: این 9 گروه به لحاظ ساختاری دارای طراح صحنه، نویسنده، کارگردان و حداقل سه بازیگر تئاتر هستند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: از این 9 گروه تئاتری ثبت شده در استان، هفت گروه در شهر بجنورد، یک گروه در شهر شیروان و یک گروه در شهر اسفراین فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در صورتی که این 21 گروه تئاتری استان به صورت رسمی ثبت شوند و برای آنان مجوز اخذ شود، موظف هستند علاوه بر اینکه ساختار گروه نمایشی خود را تکمیل می‌کنند در طی یکسال نیز حداقل 11 اجرای عمومی تئاتر در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های خود برگزار کنند.

حیدری یادآور شد: در صورتی که گروه‌های تئاتری ثبت شده، طی سال هیچ اجرای عمومی نداشته باشند مجوز فعالیت آنان ابطال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هر کدام از 9 گروه تئاتری ثبت شده‌ استان حداقل یک اثر نمایشی به اجرای عموم گذاشتند.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت 40 گروه تعزیه‌خوانی در استان، گفت: تشکیل این انجمن در راستای حمایت از هنرمندان و فعالان تعزیه‌خوانی استان و تحقق مطالبات آنان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ثبت و شناسنامه‌دار کردن این گروه‌ها به منظور تشکیل انجمن تعزیه در استان در دست پیگیری است، ابراز امیدواری کرد تا با اقدامات صورت گرفته در مهر ماه سال جاری این انجمن در استان راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در حال حاضر برای 180 تعزیه خوان استان به منظور بهره‌مندی از بیمه و عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان استان پرونده تشکیل شده است که به انجمن تعزیه ایرانیان ارسال شده است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول