اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان:

میزبانی اصفهان در جشنواره تئاتر منطقه‌ای ماه قطعی شد

خبرگزاری فارس: مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان گفت: میزبانی اصفهان در جشنواره منطقه‌ای تئاتر ماه قطعی شده است و اصفهان برگزاری این جشنواره در منطقه مرکزی کشور را برعهده دارد.

میزبانی اصفهان در جشنواره تئاتر منطقه‌ای ماه قطعی شد

علیرضا قدسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه این جشنواره تئاتر ماه برای نخستین بار است که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به صورت فشرده و با تغییراتی در ساختار قبلی از 20 تا 23 شهریورماه برگزار می‌شود و به احتمال زیاد یکی از داوران جشنواره نیز از شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه پنج استان در جشنواره تئاتر منطقه دو به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: با توجه به فشردگی زمانی این جشنواره تنها به اجرای نمایش‌ها اختصاص دارد که از صبح شروع و تا شب ادامه پیدا می‌کند.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری، افزود: تا زمان برگزاری جشنواره هر دو هفته یک ‌بار هنرمندانی از تهران بر سر تمرین نمایش‌ها حاضر می‌شوند و در قالب کارگاه‌های آموزشی نکات و آموزش‌های لازم را به گروه‌های نمایشی عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد: سالن سوره حوزه هنری یکی از سالن‌هایی است که نمایش‌های جشنواره در آن اجرا می‌شود، اما سالن دوم هنوز مشخص نشده است.

قدسیه اضافه کرد: برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای مختلف در سطح کشور در جشنواره تئاتر ماه سراسری که در مهرماه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و از هر منطقه به احتمال قوی سه نمایش صحنه‌ای، یک نمایش کودک و یک نمایش خیابانی انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به تئاترهای برگزیده اصفهان برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای گفت: سه تئاتر صحنه‌ای «تنگ‌های خالی» به کارگردانی پویان عطایی، «هفتمین روز آرامش زمین» به کارگردانی محسن عرب‌زاده، «المیرا» به کارگردانی مصطفی جعفری، تئاتر خیابانی «ساخت ایران» به نویسندگی و کارگردانی پویان عطایی و «افسانه‌های لقمان» به کارگردانی محمدرضا وزیری‌فرد در بخش کودک و نوجوان برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شده‌اند.

به گزارش فارس، علاوه بر اصفهان استان‌های مرکزی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد و سمنان در جشنواره منطقه‌ دو تئاتر ماه حضور دارند و این جشنواره در تاریخ 20 تا 23 شهریورماه با میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود و تاریخ نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» نیز 21 تا 30 مهرماه سال جاری است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول