اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خبر داد

استقرار دبیرخانه جشنواره کشوری تئاتر دانش‌آموزی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از ارائه پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش برای استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری تئاتر دانش‌آموزی در این استان خبر داد.

استقرار دبیرخانه جشنواره کشوری تئاتر دانش‌آموزی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا رحیمی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‌های خراسان‌شمالی درباره برگزاری سی‌امین جشنواره کشوری نمایش صحنه‌‌ای، عروسکی و فیلم کوتاه گفت:‌ این پیشنهاد اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به خاطر ظرفیت‌های بالای هنر تئاتر در خراسان‌شمالی بوده است.

وی با اشاره به قدمت هنر تئاتر در خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ این استان تاکنون چندین بار جشنواره‌های کشوری تئاتر را میزبانی کرده و هنرمندان زیادی در این عرصه در خراسان‌شمالی فعالیت دارند.

رحیمی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی سی‌امین جشنواره کشوری نمایش صحنه‌ای، عروسکی و فیلم کوتاه را میزبانی می‌کند، گفت: حدود هزار هنرمند دانش‌آموز در این رشته‌ها در خراسان‌شمالی شرکت می‌کنند و به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: این هنرمندان از 30 استان کشور در این جشنواره حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی ذیل ستاد این جشنواره در اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی فعال شده است، توضیح داد: بر اساس برنامه قرار است این جشنواره از 13 تا 23 شهریور جاری در بجنورد برگزار شود.

به گفته رحیمی، این جشنواره در دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود که برای پسران از 13 تا 17 شهریور و برای دختران از 19 تا 23 شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: این جشنواره در بخش نمایشی در تالار حافظ،‌ تئاتر عروسکی در کانون شهید باهنر و نمایش فیلم در کانون شهید ریحانه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به این جشنواره 24 اثر نمایشی، 22 اثر نمایش عروسکی و همچنین 100 فیلم کوتاه راه یافته که پس از ارزیابی آثار، طی مراسم اختتامیه‌ای که در 23 شهریور برگزار می‌شود، جوایزی از سوی هیئت داوران به افراد برتر اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول