اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر:

جشنواره تئاتر استانی در شهرستان گناوه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: جشنواره تئاتر استانی آبان ماه سال جاری در شهرستان گناوه برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر استانی در شهرستان گناوه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد رضایی صبح امروز در جمع هنرمندان بسیجی استان بوشهر افزود: استقبال خوبی از سوی کانون‌ها و انجمن‌های استان از این جشنواره شده است و ما باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این زمینه مدیران کانون‌های شهرستان‌ها باید تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

مظفری گفت: اکثر هنرمندان در بخش تئاتر استان آمادگی خود در این جشنواره را اعلام کرده‌اند و باید از ظرفیت‌های پایگاه‌های مقاومت و مساجد هم استفاده کنیم.

وی افزود: ما می‌گوییم دشمن سلاح سخت را کنار گذاشته و با سلاح نرم وارد شده است و ما باید از سلاح فرهنگی در این زمینه استفاده کنیم.

مدیر امور تربیتی طرح صالحین سپاه امام صادق(ع) نیز گفت: دشمنان در برنامه‌ریزی‌های خود علیه ایران به این نتیجه رسیدند که باید روی افراد سرمایه‌گذاری کنند که اثر بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام پیمان شهسوار اضافه کرد: استکبار روی زن‌ها برنامه‌ریزی کرده است زیرا زن‌ها از لحاظ اهمیت دادن به زیبایی خود و مد به شدت حریص هستند البته این شامل همه زن‌ها نمی‌شود اما کلیت بر این است.

شهسوار گفت: مرد مظهر جلال الهی و زن مظهر جمال الهی است زیرا زیبایی خدا در زن و جلال و جبروت الهی در مرد نمود کرد.

وی خاطر نشان کرد: یک مدت از دفتر مراجع استفتا کردند و گفتند مانتوهای گشاد و پوشیده چه مانعی دارد و مراجع پاسخ دادند که مانتوهای گشاد و پوشیده از لحاظ شرعی اشکالی ندارد اما چادر بهتر است و این استفتا را علم کردند که ببینید مانتو اشکالی ندارد و بدین ترتیب مانتوها به بازار عرضه شد.

شهسوار با بیان اینکه همه این‌ها ترفند روان‌شناسانه دشمن است خاطر نشان کرد: در زمان رضا شاه زمانی دشمن می‌خواست چادر را از سر زنان در بیاورد اما نتوانست زیرا به زور بود و امروز دشمن با فکر و روش پلکانی می‌خواهد این کار را انجام دهد.

شهسوار گفت: دشمن با فکر و برنامه‌ریزی برای سال‌های طولانی کار می‌کند و هیچ عجله‌ای هم ندارد بنابراین لازم است مردم ما در مورد این ترفند دشمن هوشیار باشند.

وی افزود: طرح صالحین آمده است که قوه ایمان بسیجی را به عنوان پشتوانه و قوه بصیرت را به عنوان جلودار تقویت کند که در مواقعی که اوضاع جامعه غبارآلود شد و حق و باطل با هم قاطی می‌شود بسیجی بتواند حق را از باطل تشخیص بدهد.

وی خاطر نشان کرد: طرح صالحین در سه محور تربیتی، معرفتی و بصیرتی است که محور بصیرتی به عهده آیت‌الله سید احمد خاتمی است، امور تربیتی را  آیت‌الله حائری شیرازی عهده‌دار است و امور معرفتی بر عهده آیت‌الله مصباح یزدی است.

مسئول انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان نیز گفت: امروز ما در کشور در حوزه پزشکی، علمی و نظامی پیشرفت بسیار خوبی داریم ولی متاسفانه در حوزه هنر که می‌تواند یک سلاح برنده باشد پیشرفت چندانی نداشته‌ایم.

خداداد رضایی افزود: امروز حمایت با حضور هنرمندان بسیجی بیش از این احساس می‌شود و باید با تقویت سازمان بسیج هنرمندان به این هدف هم برسیم.

رضایی با بیان اینکه جوهر اصلی هنرها قصه و داستان است ادامه داد: در قرآن کریم سراسر داستان‌های پندآموز وجود دارد که می‌توان از آنها بهترین بهره را برد و این داستان‌ها می‌توانند برای ما یک الگو باشند تا از آنها بهره گیریم و استفاده کنیم.

رضایی گفت: هنرمندان باید پای حرف‌های رزمندگان، خانوده معظم شهدا بنشینند و قصه و داستان‌های آنها را بنویسند و به آیندگان منتقل کنند اما احساس می‌شود داستان‌نویسان نسبت به این موضوع کمتر توجه داشته‌اند و دست به قلم شده‌اند.

رضایی خاطر نشان کرد: در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اختتامیه جشنواره ادبیات داستانی برگزار خواهد شد و تاکنون متون زیادی به این جشنواره ارسال شده است که باید از مدیریت و حوزه دشتی و تنگستان که به موقع متون داستانی خود را ارسال کرده‌اند تقدیر کنم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول