اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر:

هنرمندان تئاتر را به‌ عنوان شغل اول خود بپذیرند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: باید شرایطی ایجاد شود که هنرمندان خود را نسبت به فعالیت‌های هنری متعهد بدانند و هنر تئاتر را به‌ عنوان شغل اول خود بپذیرند.

هنرمندان تئاتر را به‌ عنوان شغل اول خود بپذیرند

نجمه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: فضای تئاتر امروز نیز درگیر سانسور شده و به شدت افزایش یافته است، همچنین دغدغه‎های مالی و عدم حمایت از موضوعات دیگر است که به سمت سینما و تلوزیون سرازیر شوند.

وی افزود: تئاتر امروز تنها یک نمایش تبلیغاتی است که با بدون پشتوانه فکری ساخته می‎شود.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: بر بازدهی تئاتر اصفهان انتقاد وارد است زیرا اصفهان به فضای فرهنگی گسترده و امکانات و حمایت مسئولان نیازمند است.

وی گفت: در دوره تئاتری کودکی، نوجوانی، دانشجویی و بزرگسالی پیوستگی وجود ندارد، به عنوان مثال تنها عده کمی از دوره‎های تئاتر کودکی و نوجوانی به مرحله بزرگسالی می‎روند و تئاتر را به طور جدی دنبال می‎کنند.

رضایی، تئاتر در آموزش و پرورش را یک شعار دانست و عنوان کرد: وجود تئاتر در مدارس دولتی تنها به برگزاری جشنواره‎های چند روزه یا مسابقه ختم شده است.

وی اضافه کرد: در بخش‎های خصوصی، مهدکودک‎ها و بعضی از مدارس غیرانتفاعی با همه مشکلاتی که دارند به این نمایش به طور نسبی اقبال نشان داده‎اند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: نمایش خلاق نمایشی تربیتی است که در سال‎های اخیر بیشتر شناخته شده و به آن رو آورده شده است، اما با این حال در بدنه اصلی آموزش کودکان و نوجوانان، یعنی در آموزش و پرورش حضور جدی ندارد و به اعتقاد من آموزش تئاتر و هنرهای نمایشی باید از دوران مهد کودک آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر تئاتر در مدارس ما نهادینه شود، به سالم‎سازی اجتماع و پرورش توانایی‎ها کمک می‎کند، گفت: تدریس تئاتر در دوران ابتدایی به تئاتر دانشجویی و بزرگسالان سود می‎رساند و اگر همه کودکان در کلاس‎های نمایش خلاق، که در تمام طول سال به طور منظم برگزار می‎شود، زیر نظر مربیان دوره دیده شرکت کنند، به طور حتمی تئاتریست‎های آینده وضعیت متفاوتی دارند.

رضایی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد شود که هنرمندان خود را نسبت به فعالیت‌های هنری متعهد بدانند و هنر تئاتر را به‌عنوان شغل اول خود بپذیرند.

وی با بیان اینکه عدم اجرای متون خارجی توسط  هنرمندان تئاتر اصفهان یکی دیگر از مشکلات تئاتر است، عنوان کرد: نمایشنامه خوانی نمی‌تواند مشکل تئاتر اصفهان را برطرف کند زیرا قسمت اعظمی از نمایشنامه سانسور می‌شود و مخاطب چیزی از موضوع و محور اصلی داستان را درک نمی‌کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول