اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 5 استان غرب کشور صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر بنیاد نخبگان کردستان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی منطقه زاگرس کشور با نمایش 151 اثر در سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سنندج

رحمت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این جشنواره با حضور مخترعان و مبتکران استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان از فردا به مدت سه روز در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی سنندج برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان اعلام کرد: 207 طرح و دستاورد مخترعان 5 استان فوق‌الذکر در مرحله اول ثبت‌نام کردند که تعداد 151 طرح از این آمار تایید و در این جشنواره در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته میرزایی، جشنواره منطقه‌ای اختراعات زاگرس که برای ارج نهادن به تلاش‌های مخترعان برگزار می‌شود در مدت کمتر از یک ماه 207 نفر به منظور ارائه اختراعات و مستندات خود در قالب این جشنواره در سایت مربوطه ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: 45 طرح از تعداد کل طرح‌های پذیرفته شده مربوط به مخترعان و مبتکران استان کرمانشاه، 33 طرح مربوط به استان کردستان، 24 طرح مربوط به استان لرستان، 22 طرح مربوط به استان همدان و 19 طرح مربوط به استان ایلام است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با یادآوری اینکه جشنواره منطقه‌ای زاگرس سال گذشته به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: بنیاد کردستان تعداد 40 غرفه از نمایشگاه را به شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی و دالان تسهیل‌کنندگان اختصاص داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که استان کردستان بتواند در سالی که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری به نام "سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی" مزین شده است در حفظ و تقویت تولید ملی گام‌های اساسی بردارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات مخترعان به بازار و صنعت ورود پیدا کرده تا ضمن بهره‌مند شدن مخترعان از دستاوردهای مادی اختراعاتشان، زمینه رفع محدودیت‌ها و مشکلات کشور را فراهم‌ سازد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در پایان افزود: جشنواره‌های منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی با مشارکت استان‌ها علاوه بر اهدافی که ذکر شد به منظور شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه و ایجاد انگیزه برای مخترعان و حمایت از آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول