اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری جشنواره منطقه‌ای نخبگان

اکبریان: باید از اختراعات نخبگان جوان حمایت کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات نخبگان در استان البرز گفت: برای دست‌یابی به اهداف علمی باید از اختراعات و پژوهش‌های نخبگان جوان حمایت شود.

اکبریان: باید از اختراعات نخبگان جوان حمایت کنیم

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دهه‌های اخیر سرمایه هر کشوری بر اساس دارایی‌های مالی آن به ویژه طلا و نقره محاسبه و ارزیابی می‌شد.

وی تصریح کرد: به  این ترتیب هر کشوری که دارای ذخایر طلا  و نقره بیشتری بود، از نظر داشتن سرمایه رتبه‌های بالا را کسب می‌کرد که این فرمول در مدیریت امروز تغییر کرده است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا سرمایه از پول به نیروی کار تغییر کرد و سپس خلاقیت و دانش به عنوان سرمایه اصلی کشورها و ملت‌ها محسوب شد که این شیوه تا به امروز ادامه دارد.

امروز دانش و خلاقیت سرمایه اصلی کشورها است

اکبریان افزود: بنابراین در سیستم‌های مدیریتی امروز جهان هر دولتی که به دانش روز مسلح بوده و از خلاقیت بیشتری توسط دانش‌پژوهان جوان بهره می‌برد، دارای سرمایه بیشتری نیز بوده و با استفاده از این توانمندی و ظرفیت، اقدام به برنامه‌ریزی و مدیریت کشور خود می‌کند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی بزرگی که طی چند سال اخیر در جمهوری اسلامی ایران حاصل شده؟ گفت: در این مدت جوانان با استعداد و با انگیزه کشورمان با تلاش بی‌وقفه مرزهای علمی را پشت سر گذاشته و حاصل آن دست‌یابی ایران به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای، علوم هوا و فضا، صنعتی، پزشکی و دفاعی است.

از تمام دانش جوانان نخبه بهره‌مند نمی‌شویم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف علمی که در اسناد بالادستی نظام مانند سند چشم‌انداز 20 ساله تدوین شده، ابراز داشت: ما باید در زمان تعیین شده به رتبه نخست علمی منطقه و در نهایت رتبه‌های برتر علمی در آسیا و جهان دست یابیم.

اکبریان افزود: با توجه به اینکه کشور ما از میانگین سنی جوان برخوردار بوده و این جوانان از توانمندی و ظرفیت علمی بالایی برخوردار هستند، دست‌یابی به این اهداف دور از دسترس نیست.

وی متذکر شد: البته باید شرایط و زیرساخت‌های لازم برای این منظور را فراهم کنیم که یکی از مهم‌ترین آنها حمایت از اختراعات و پژوهش‌های علمی جوانان نخبه کشور است.

این مسئول ادامه داد: در صورت عدم توجه به تلاش‌های علمی جوانان و دانشگاهیان نخبه، نمی‌توانیم امیدوار به توسعه و پیشرفت علمی کشور بود و در این زمینه دولت و دستگاه‌های اجرایی مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که اقدامات سازمان ملی نخبگان و برگزاری جشنواره سالانه اختراعات نخبگان جوان چه تاثیری در این حوزه دارد؟ عنوان کرد: برای حمایت معنوی و مادی از تلاش‌های علمی جوانان هر اقدامی که صورت گیرد، ارزشمند و موثر است.

اکبریان در پایان گفت: بنابراین لازم است که این جشنواره‌ها با نظم و پیگیری جدی برگزار و هدف اصلی شناسایی نخبگان جوان و حمایت از آنها باشد که بنیاد ملی موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده است.

لازم به توضیح است، جشنواره منطقه‌ای اختراعات نخبگان استان البرز از روز 27 تیر ماه و به مدت سه روز در این استان برگزار و در نهایت 150 نخبه جوان شناسایی خواهند شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول