اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران:

سرود بومی گچساران تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، سرود ویژه و اختصاصی این شهرستان تولید می‌شود.

سرود بومی گچساران تولید می‌شود

سید زمان علی‌پور صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: این شهرستان از قابلیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، هنری، اقتصادی، فرهنگی، علمی و ورزشی در سطح کشور برخوردار است.

علی‌پور افزود: همانگونه که برای شناساندن فرهنگ و قابلیت‌های یک کشور سرود ملی یک ضرورت است، سرود ویژه شهرستان‌ها نیز برای معرفی فرهنگ و دیگر توانمندی‌های یک شهرستان و منطقه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی از تولید سرود ویژه گچساران با همکاری صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و این اقدام را گامی مهم و مؤثر در ایجاد انگیزه عمومی در راستای تلاش برای پیشرفت و توسعه شهرستان دانست.

علی‌پور افزود: طی نشست و رایزنی‌هایی که با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است، مقرر شد تا سرود ویژه گچساران توسط شاعران این شهرستان تهیه شود.

علی‌پور با بیان اینکه شعر برتر برای تهیه سرود ویژه گچساران باید در برگیرنده تمامی قابلیت‌های این شهرستان باشد، تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بعد از دریافت اشعار شاعران گچسارانی، شعر برتر را به عنوان سرود نهایی و ویژه این شهرستان انتخاب می‌کند.

آثار هنری محلی حمایت ویژه می‌شود

رئیس ارشاد اسلامی گچساران ابراز داشت: توجه به فرهنگ بومی و محلی به ویژه در شهرستان‌ها کمرنگ شده و فرهنگ‌های غیر بومی جایگزین آن شده است.

علی‌پور افزود: هر منطقه و شهرستان و استان دارای فرهنگ‌ها و ویژگی‌های خاصی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فراموشی این فرهنگ‌ها را آسیب جدی عنوان کرد و گفت: مسئولان فرهنگی و هنرمندان نقش مهمی در احیا و گسترش فرهنگ بومی منطقه دارند.

علی‌پور خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های محلی می‌تواند در تقویت فرهنگ بومی و مقابله با تهاجمات فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد گچساران برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تقویت فرهنگ بومی و حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان دارد، ادامه داد: توجه به ظرفیت‌های فرهنگ بومی بسیار مهم و مورد تأکید است.

علی‌پور از هنرمندان گچسارانی خواست تا توجه ویژه‌ای به داشته‌های فرهنگ بومی داشته باشند و با خلق آثار هنری نسبت به معرفی ویژگی‌های بومی و محلی این شهرستان بپردازند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول