اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

تهیه فرهنگ جامع مشاغل بومی کردستان در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از تهیه فرهنگ جامع مشاغل بومی استان در آینده نزدیک خبر داد.

تهیه فرهنگ جامع مشاغل بومی کردستان در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی قبل از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی مشاغل استان در سنندج، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه‌های لازم برای آشنایی جوانان جامعه نسبت به مزیت‌های مشاغل مختلف محدود به هفته مشاغل نبوده و این اداره کل در ایام مختلف سال با برنامه‌ریزی منسجم سعی بر تحقق این مهم دارد.

وی افزود: هفته اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته معرفی مشاغل نامگذاری شده و آموزش و پرورش استان نیز در این راستا در مناطق 16گانه خویش برنامه‌های مختلفی را برای آشنایی دانش‌آموزان استان با مشاغل مختلف در جامعه برگزار می‌کند.

وی افزود: تأمین نیازهای جامعه اسلامی و احترام به مشاغل از جمله مواردی است که باید مورد توجه همگانی قرار گیرد و در این راستا آموزش و پرورش با برنامه ریزی منسجم سعی بر علمی کردن توسعه متوازن مشاغل در بین دانش‌آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: گسترش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در گرو توجه به نیازهای جامعه در حوزه اشتغال بوده و آموزش و پرورش استان نیز در این مسیر بر اساس اهداف سند توسعه اشتغال سعی بر گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

ساکی افزود: هم‌اکنون 40درصد از دانش‌آموزان کردستانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که بر اساس اهداف برنامه پنجم توسعه باید این میزان به 50 درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان به منظور تأمین نیازهای جامعه در حوزه اشتغال و پرورش استعدادهای موجود در این حوزه مقدمات تهیه فرهنگ جامع مشاغل بومی کردستان را فراهم کرده و در آینده نزدیک این فرهنگ جامع تهیه و تدوین می‌شود.

ساکی افزود: با جدیت تمام سعی می شود متناسب با نیازهای بازار کار در استان رشته‌های تحصیلی در استان به ویژه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای گسترش یابد و تنوع رشته‌های تحصیلی متناسب با تنوع مشاغل و نیازهای بازار کار در استان تعریف شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول