اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان:

جشنواره بومی سروده‌ها موجب حفظ فرهنگ بومی است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره بومی سروده‌ها، گامی در راستای حفظ فرهنگ و هنر بومی منطقه است.

جشنواره بومی سروده‌ها موجب حفظ فرهنگ بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سعید مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز طی نشستی در حوزه هنری استان اظهار داشت: جشنواره بومی سروده‌ها گامی در راستای حفظ فرهنگ و هنر بومی منطقه بوده و قدردانی از کوشش‌ها و بزرگ مردی‌های شاعران گرانقدر بومی سرای این دیار است.

وی افزود: آفرینش‌های ادبی حوزه هنری سیستان و بلوچستان برای ارج نهادن به زبان‌های بومی و مادری و کهن مردم پس از دو سال اقدام به برگزاری دومین جشنواره استانی بومی سروده‌ها می‌کند.

سرپرست حوزه هنری سیستان و بلوچستان در ادامه استقبال از نخستین مرحله جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: استمرار برگزاری این جشنواره هر بار در شهرستان‌های مختلف استان از برنامه‌های حوزه هنری استان است.

مهدی‌زاده یادآور شد: استمرار این جشنواره علاوه بر پاسداشت و حفظ فرهنگ بومی استان، قدردانی از کوشش‌ها و بزرگ مردی‌های شاعران گرانقدر بومی سرای منطقه است.

وی عنوان کرد: ما اعتقاد داریم که خرده فرهنگ‌های مغفول مانده در استان، خود می‌توانند هر کدام فرهنگی اصیل و اساسی را به دنبال داشته باشند.

سرپرست حوزه هنری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اگر مرز کیانی، دهانه غلامان بوده است، فرهنگ اصالت‌دار موجود مرز را مشخص کرده و اگر دره نگاران کتیبه‌های قابل فهم و کاوش گرایانه‌ای دارد پس فرهنگی را به نمایش گذاشته است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: این مهم می‌طلبد که دگر بار در کنار هم جمع شویم و هویت فرهنگی ایران اسلامی خود را اعتلا بخشیده و برای آیندگان به اثبات برسانیم که سیستان و بلوچستان می‌تواند الگوی کامل و ارزشمندی برای سایر استان‌ها و کشورهای همسایه برای تعامل فرهنگی میان شیعه و سنی، تلاش برای وحدتی پایدار و استوار بر پایه خرده فرهنگ‌ها و ادبیات برخاسته از فرهنگ اصیل باشد.

وی خاطر نشان کرد: دومین جشنواره بومی سروده‌ها 13 و 14 اردیبهشت ماه با حضور شاعران و اساتید برجسته سیستانی و بلوچ در ایرانشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول