اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی هرمزگان:

استفاده از فرهنگ بومی، هنر را جهانی و ماندگار می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: هنرمندان هر چه در هنرهای خود به احیا و معرفی فرهنگ‌های بومی و خرده‌فرهنگ‌ها توجه بیشتری کنند درصد ماندگاری آثار آنها بیشتر می‌شود.

استفاده از فرهنگ بومی، هنر را جهانی و ماندگار می‌کند

حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده در حاشیه آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان، با اشاره به سیر و نحوه برگزاری این جشنواره طی دور اخیر و دوره‌های گذشته اظهار داشت: این جشنواره رفته رفته به یکی از جشنواره‌های معتبر و مطرح کشور تبدیل شده است که در این راستا باید گفت که این امر نشان از ظرفیت‌های متعدد در حوزه فیلم و عکس استان دارد.

وی با بیان اینکه میزبانی این‌گونه جشنواره‌ها در نوع خود توانمندی‌ بالایی را از طرف انجمن‌های مربوطه می‌طلبد، افزود: طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده، آمار رضایتمندی شرکت‌ کنندگان در این جشنواره هر سال از سال قبل بیشتر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه جشنواره اردیبهشت هرمزگان از سطح کمی و کیفی خوبی برحوردار شده است، افزود: این جشنواره در سطح ملی به خوبی در استان هرمزگان برگزار شد و باید بتوانیم جشنواره اردیبهشت را در سطح بین‌المللی نیز برگزار کنیم.

مریدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، هنر به معنای انتقال ایده‌ها و تفکرات است، اظهار داشت: اگر اعتقادات ما با این ایده‌ها همراه شود آن زمان یک اثر هنری ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه هنرمند باید به انعکاس تولیدات فرهنگ ایرانی و اسلامی در آثار خود توجه داشته باشد افزود: در آثار تولیدی ما در زمینه فیلم و عکس باید از فرهنگ بومی و محلی نقاط مختلف کشورمان بیشتر استفاده شود تا نسل‌های آینده نیز با فرهنگ ایرانی و اسلامی آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: فیلم و عکسی زیبا و متعهد است که در آن فرهنگ زیبای ایرانی و اسلامی منعکس شود و باید جهت تولیدات هنری به سوی انعکاس فرهنگ ایرانی و اسلامی سوق داده شود.

به گفته وی، هنرمندان هر چه در هنرهای خود به احیا و معرفی فرهنگ‌های بومی و خرده‌ فرهنگ‌ها توجه بیشتری کنند درصد ماندگاری آثار آنها بیشتر می‌شود.

وی در ادامه هرمزگان را یکی استان‌های معرفی کرد که در آن امور هنری و فرهنگی به واسطه هنرمندان آن به خوبی در حال رشد و توسعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم‌چنین به برنامه‌های فرهنگی هنری در سال‌ جاری اشاره و اظهار امیدواری کرد این‌گونه برنامه‌ها بتواند زمینه توسعه هر چه بیشتر حوزه فرهنگ استان را فراهم آورد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول