اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره ارشاد نکا:

فرهنگ بومی مازندران نیازمند احیا است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا گفت: فرهنگ بومی مازندران نیازمند احیا است.

فرهنگ بومی مازندران نیازمند احیا است
رسول هادی‌زاده به ‌مناسبت 14 آبان و روز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با گرامیداشت روز مازندران اظهار داشت: 14 آبان سالروز تشکیل حکومت علویان در تقویم رسمی کشور ثبت شده است و باید در گرامیداشت و شناساندن آن تلاش کنیم.
وی افزود: روز مازندران، روز تمام مازندرانی‌ها با تمام فرهنگ و ابعاد زندگی، آداب و رسوم و اعتقادات و باورهاست و باید این باور به جامعه شناسانده شود.
هادی‌زاده ادامه داد: پرداختن به فرهنگ بومی مازندرانی باید از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان فرهنگی باشد تا با توجه به این امر مهم از ناهنجاری‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی جلوگیری شود.
این مسئول با بیان اینکه فرهنگ بومی مازندران نیازمند احیا است، خاطرنشان کرد: باید در این باره فرهنگ‌سازی شد و مازندران به مازندرانی و غیر مازندرانی شناسانده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا گفت: مازندران دارای قابلیت‌های مختلف فرهنگی، دینی و ارزشی است و بسیاری از قابلیت‌های ادبی و فرهنگی مازندران ارزش جهانی‌شدن دارد که باید به‌درستی معرفی شود.
وی ادامه داد: ما باید از تمام ظرفیت‌ها برای شناسایی این قابلیت‌ها استفاده کنیم و فرهنگ خود را با تمام ابعاد ارزشی علوی به دیگران بشناسانیم.
هادی‌زاده گفت: ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی که اکنون توسط غرب در جامعه اسلامی پدیدار شده از طریق شورای فرهنگ عمومی باید آسیب‌شناسی و مقابله شود و در این رابطه توجه به فرهنگ بومی محلی می‌تواند جامعه را در برابر این آسیب‌ها مصون نگه دارد.
این مسئول با بیان اینکه مازندران دارای قدمت دیرینه‌ای از لحاظ پرورش عالمان و دانشمندان دینی و فقهی بوده است، افزود: باید آسیب‌های فرهنگ توسط کارشناسان ارزیابی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم مازندران دارای قدمت دیرینه شیعی و علوی هستند، بیان داشت: باید این ارزش‌ها به نسل امروز شناسانده شود تا فرزندان امروز ما با دانستن این مسئله به پیشینه خود افتخار کند.
هادی‌زاده یادآور شد: باید فرهنگ و آداب و رسوم مازندران در مازندران نهادینه  شود و فرزندان  به‌درستی با این فرهنگ آشنا شوند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: برنامه‌ریزی درباره بزرگداشت این روز در نکا در دست بررسی است و با اتمام برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول