اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر خبر داد

معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بوشهر با حضور اندیشمندان بومی و ملی

خبرگزاری فارس: شهردار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی بوشهر، از وجود اندیشمندان، هنرمندان بومی و ملی برای معرفی این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بوشهر با حضور اندیشمندان بومی و ملی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فضل‌الله توسلی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی تدوین دانشنامه بوشهر با  اشاره به پیشینه و تاریخ بی‌نظیر بوشهر از لیان عیلامیان تا امروز این بندر، از آن به عنوان "دیار تعامل فرهنگ‌ها" یاد کرد و  ابراز داشت: با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر و درخشان فکری و فرهنگی در بندر بوشهر، شهرداری قصد دارد از حضور و فعالیت اندیشمندان ،فرهیختگان و هنرمندان بومی و ملی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخ و فرهنگ این شهر استفاده کند.

وی افزود: بوشهر تاریخی کهن و ناگفته‌های بسیاری در درون خود دارد و باید از حضور اندیشمندان و هنرمندان برای معرفی این تاریخ بیش از پیش استفاده کنیم.

در این دیدار سید قاسم یاحسینی، نویسنده و پژوهشگر برجسته استان در کشور و سرپرست پروژه دانشنامه بوشهر نیز با بیان این مطلب که بوشهر به دلیل داشتن پیشینه و تاریخ کم‌نظیر می‌تواند به عنوان" پایتخت فرهنگی خلیج فارس" معرفی شود جهت تهیه و تنظیم بیست جلد دانشنامه بندر بوشهر در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، هنر و رجال و ... این بندر با پشتیبانی مادی و معنوی شهرداری بندر بوشهر اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار موسوی کارگردان فیلم مستند از" لیان تا بوشهر" نیز حضور داشت و در رابطه با مراحل پایانی ساخت این فیلم توضیحاتی را به شهردار ارائه کرد.

گفتنی است این فیلم بر اساس پژوهش‌های تاریخی سید قاسم یاحسینی درباره بوشهر در عصر عیلامیان ساخته و در حال تدوین و آماده‌سازی برای نمایش در روز ملی بوشهر است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول