اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به تولید ماهانه 25 تن شیر

تاسیس کارخانه شیر در فهرج ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: دامداران فهرجی ماهانه 20 تا 25 تن شیر تولید می‌کنند که بر کیفیت شیر تولیدی آنها نظارت می‌شود و تأسیس کارخانه شیر در فهرج ضروری است.

تاسیس کارخانه شیر در فهرج ضروری است

مهدی بمان‌دشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فهرج با اشاره به تشکیل جلسه بهبود کیفیت شیر در این شهرستان اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد به صورت ادواری بازدیدهای لازم از ایستگاه‌های شیر در بخش‌های مرکزی و نگین کویر فهرج انجام شود.

وی افزود: دوره آموزشی بهداشتی تولید شیر خام برای دامداران سنتی در بخش نگین کویر و بخش مرکزی این شهرستان با هدف ارتقای بهداشت شیر خام و شیردوشی برای دامداران برگزار می‌شود و تاکنون در این دوره‌های آموزشی بیش از 200 دامدار در 11 کلاس، آموزش‌های بهداشتی تولید شیر خام را فرا گرفتند.

بمان‌دشتی از توزیع بروشور بین دامداران به منظور افزایش سطح کیفی شیر خبر داد و تصریح کرد: سه ایستگاه در شهرستان شیر دامداران را جمع‌آوری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه شیر پاستوریزه در این شهرستان ضروری است، بیان داشت: دامداران فهرجی ماهانه 20 تا 25 تن شیر تولید می‌کنند.

بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: شهرستان فهرج به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری شرق استان کرمان در تولید فرآورده‌های خام دامی محسوب می‌شود و شغل اکثر ساکنان روستاهای این شهرستان دامداری و دامپروری است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول