اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اتحادیه دامداران مازندران خبر داد

اختصاص تسهیلات 15 میلیارد تومانی به دامداران مازندران

خبرگزاری فارس: معاون اتحادیه دامداران مازندران از اختصاص 15 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید دام زنده شیری به دامداران استان خبر داد.

اختصاص تسهیلات 15 میلیارد تومانی به دامداران مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید فریدون موسوی صبح امروز در گردهمایی شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران استان اظهار داشت: از شش ماهه دوم سال 90 تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات خرید دام زنده شیری به دامداران استان اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه تا کنون 11 میلیارد و 600 میلیون تومان با مراجعه دامداران به بانک‌های عامل جذب شد، گفت: بقیه این تسهیلات با معرفی دامداران و تشکیل پرونده مراحل اداری را طی می‌کند.

موسوی تصریح کرد: با اختصاص این منابع 4 هزار و600 راس دام زنده به دامداران استان در غالب تسهیلات چهار درصدی تعلق می‌گیرد که انتظار می‌رود تولید شیر و گوشت زنده در استان رشد چشمگیری داشته باشد.

معاون اتحادیه دامداران مازندران از رشد اشتغال با ارائه این تسهیلات و بهره‌مندی خانواده‌ها در امر معاش خبر داد.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از3 هزار و 500 تن سبوس یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار گرفته، افزود: در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی برای خرید علوفه‌های دامی و بازسازی تاسیسات مراکز دامپروری‌ها، بیش از یک میلیارد تومان سرمایه در گردش در این بخش اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران ساری گفت: در بخش دیگری از حمایت‌های شرکت در سال‌جاری پرداخت 250 میلیون تومان تسهیلات یارانه‌ای و بلاعوض برای بازسازی تاسیسات به دامداران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تولید شیر در استان، حواله 9 هزار تن ذرت، کنجاله، سویا و جو تحویل دامداران شده که با معرفی به پشتیبانی امور دام دریافت می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه 45 شرکت تعاونی زیر مجموعه این شرکت است، بیان داشت: 67 هزار سهامدار عضو و 145 هزار بهره‌بردار داریم.

معاون اتحادیه دامداران مازندران عنوان کرد: بیش از 20 هزار غیرعضو برای تهیه علوفه‌های دامی از خدمات این مجموعه بهره‌مند می‌شود.

موسوی از راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری شیر در مرکز استان خبر داد و متذکر شد: راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری شیر در ساری در مجمع عمومی و هیئت مدیره این شرکت برای دامداران عضو و غیرعضو به تصویب رسیده است.

وی در پایان اذعان داشت: شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران استان زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول