اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه لبنیات ‌فروشان قم:

دولت دامداران را در خرید خوراک دام یاری ‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان قم گفت: در صورتی که دولت در تهیه آرد، سبوس گندم، یونجه و یا هرگونه خوراکی که برای دام مفید است، دامداران را یاری کند شیر با قیمت مناسب‌ به دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می‌رسد.

دولت دامداران را در خرید خوراک دام یاری ‌کند

حسین بهرامی دوست امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، به افزایش قیمت لبنیات اشاره و ابراز کرد: هدفمندی یارانه‌ها و نبود حمایت‌های دولتی برای تهیه خوراک دام در دامداری‌ها از جمله عواملی است که موجب افزوده شدن قیمت شیر شده است.

وی با بیان اینکه تغذیه مناسب دام و تهیه آن با قیمت مناسب تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و قیمت لبنیات دارد، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که برای دامداران به وجود آمده است بسیاری از آنان اقدام به فروش دام‌های خود کرده‌اند تا از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند.

رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان قم ادامه داد: در صورتی که دولت در تهیه آرد، سبوس گندم، یونجه و یا هرگونه خوراکی که برای دام مفید است، دامداران را یاری کند شیر با قیمت مناسبی به دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می‌رسد.

وی با بیان اینکه شیر ماده اصلی تهیه تمام لبنیات است، گفت: در صورتی که شیر با قیمت مناسب به دست تولیدکنندگان برسد دیگر مواد لبنی نیز با قیمت مناسب‌تری تولید و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

بهرامی دوست با انتقاد از وضعیت بازار مواد لبنی در چند ماه گذشته بیان کرد: فروشندگان مواد لبنی در صورتی که شیر را با قیمت هر کیلو هزار تومان به فروش برسانند فروشنده استفاده چندانی در این زمینه نمی‌کند.

وی قیمت تمام شده شیر را برای فروشنده 850 تومان عنوان و ابراز کرد: در صورتی که فروشنده بخواهد قیمت شیر با سود 15 درصد به مصرف‌کننده بفروشد قیمت شیر به هزار و صد تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه لبنیات فروشان قم ادامه داد: در صورتی که نرخی مصوب برای دامدار تعیین شود قیمت محصولات لبنی نیز به صورت شفاف مشخص می‌شود.

وی بیشترین رقیب لبنیات سنتی را کارخانجات تولید لبنیات معرفی و ابراز کرد: کارخانجات تولید لبنیات، شیر را با هر قیمتی که از دامدار خریداری کنند تولیدکنندگان سنتی نیز مجبور هستند، شیر را با همان قیمت از دامدار خریداری کنند که در این راستا سود واقعی از آن تولید کنندگان صنعتی می‌شود.

بهرامی دوست به توزیع نشدن شیر یارانه‌ای در چند روز اخیر اشاره و اضافه کرد: خرید شیر خام با قیمت ارزان از سوی دولت و امتناع جدی دامداران با این رویه، موجب توزیع نشدن شیر یارانه‌ای در بازار شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول