اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شوشتر:

دامداران باید از محدوده شهر شوشتر خارج شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شوشتر گفت: دامداران شوشتری باید در اسرع وقت از شهر خارج شوند چرا که حضور آنها در شهر تهدید علیه سلامت جامعه است.

دامداران باید از محدوده شهر شوشتر خارج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، صغری گنج پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال91 اظهار داشت: در مناطق حاشیه‌ای شهر شوشتر دامداران زیادی که اغلب گاومیش دار هستند زندگی می‌کنند که تردد دام در محیط شهری به دلیل حضور این افراد به نوعی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

وی افزود: قرار بود دامداران به ویژه گاومیش‌داران شهرستان شوشتر به منطقه دوپیران منتقل شوند ولی تا کنون در این باره هیچ اقدامی انجام نشده است.

گنج با اشاره به مکاتبات انجام شده با اداره جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: مکاتباتی با اداره جهاد کشاورزی شوشتر انجام شده است که این اداره آمادگی کامل برای اجرای این مصوبه را دارد اما زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم نشده و مقدمات لازم برای حضور دامداران فراهم نیست.

رئیس مرکز بهداشت شوشتر افزود: مرکز بهداشت می‌تواند با اعلام جرم علیه دامداران این مشکل را برطرف کند ولی باید ابتدا شرایط برای انتقال این افراد به خارج از شهر فراهم شود تا برای خروج این افراد اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: تردد دامداران، دام‌های سنگین علاوه بر تهدید علیه سلامت جامعه مشکلات زیست محیطی زیادی به وجود می‌آورد.

گنج افزود: مرکز بهداشت تنها ناظر بر وضعیت بهداشت شهر است و دستگاه‌های دیگر برای رفع مشکلات باید با این مرکز همکاری کنند و هیچ اهرم اجرایی در اختیار مرکز بهداشت وجود ندارد تا خود برای اجرا اقدام کند.

مشکل حضور دامداران در سطح شهرستان شوشتر بیش از 11 سال است که گریبان این منطقه را گرفته است و در همه شوراهای سلامت و امنیت غذایی در این باره تذکراتی داده می‌شود ولی اقدامی در این باره نمی‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول