اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان:

دامداران قادر به تولید شیر خام به قیمت 630 تومان نیستند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: دامداران استان به دلیل هزینه‌های گزاف قادر به تولید شیر خام به قیمت 630 تومان نیستند.

دامداران قادر به تولید شیر خام به قیمت 630 تومان نیستند

مجید خشویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اظهارات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه فروش شیر خام به قیمت 630 تومان اظهار داشت: قیمت شیر خام تابع قیمت علوفه بوده و با توجه به اینکه بسیاری از قیمت‌های مطرح شده در رسانه‌ها بعد از مدتی به گوش ما می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر کارشناسان براساس قیمت روز نرخ شیر خام را محاسبه کنند قیمت واقعی آن به دست می‌آید.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: اگر قیمت 630 تومان را برای دامدار در نظر بگیرند باز این واحدها تعطیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز برخی از دامداری‌ها تعطیل شده‌اند که شدت آن نسبت به گذشته کم‌تر شده است، اما با توجه به شرایط موجود باز به سوی تعطیلی پیش می‌روند.

خشویی با اشاره به واردات شیرخشک به کشور بیان داشت: با واردات شیرخشک به کشور دو فرصت شغلی در اقتصاد کشور از میان می‌رود.

وی تصریح کرد: وضعیت تولید شیر و فرآوری شیرخشک در کشور مطلوب و موجود است که با واردات شیرخشک به کشور این دو شغل از میان می‌رود.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان از جلسات تشکیل شده در زمینه شیر خام سخن گفت و ادامه داد: با توجه به جلساتی که در روزهای گذشته با برخی مسئولان استان انجام شد قیمت شیر خام 750 تومان اعلام شد که در حال حاضر دامداران با قیمت 630 تومان مواجه شده‌اند.

وی گفت: به دلیل عدم حضور هیچ نهاده فروشی در جلسات برگزار شده و عدم تعیین وضعیت برای قیمت غذای دام نرخ مناسبی برای شیر خام به وجود نمی‌آید.

خشویی از کاهش 10 درصدی قیمت جو خبر داد و افزود: غذای دام ما فقط به جو ختم نمی‌شود و بقیه نهاده‌های دام و قیمت کارگر نیز افزایش پیدا کرده که این عوامل خود هزینه‌ها را بالا می‌برد.

وی متوسط قیمت شیر خام را 800 تومان اعلام کرد و گفت: ما نتوانسته‌ایم به قیمت تمام شده خود نیز دست پیدا کنیم.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان اضافه کرد: استان اصفهان حدود 2 هزار و 200 تن شیر تولید می‌کند که با توجه به شرایط موجود در حال کاهش است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول