اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دام جهاد کشاورزی فارس:

مشکل دامداران فارس رفع می‌شود‌

خبرگزاری فارس: معاون امور دام جهاد کشاورزی فارس گفت: مشکلات دامداران و تولیدکنندگان شیر این استان رفع می‌شود.

مشکل دامداران فارس رفع می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدجعفر صادقی شنبه‌ شب در جمع دامداران و تولیدکنندگان شیر و مواد لبنی جهرم اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور است و بار سنگین تامین غذای مردم را بردوش دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از سرمایه ایرانی افزود: ما امیدواریم که در آغاز این سال تصمیمات سازنده‌ای برای تقویت مجموعه تولیدکنندگان توسط مسئولان صورت گیرد.

معاون امور دام جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: واقعیت این است که جدا شدن شرکت پشتیبانی امور دام از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و انتقال آن به وزارت بازرگانی وقت و به تبع آن ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن و تشکیل وزارت‌خانه جدید صنعت، معدن و تجارت منجر به بروز مشکلاتی برای دامداران از حیث خرید محصولات مازاد دامی و تامین نهادهای دامی که بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام بود، ایجاد شد.

این مسئول ادامه داد: در نهایت اداره صنعت، معدن و تجارت نتوانست نسبت به وظایف خود در بحث خرید و ذخیره مواد مورد نیاز دامداران از قبیل جو، ذرت و سویا عمل کند و این امر باعث شد تا در نهایت مشکلات فراوانی در بحث تامین نهادها ایجاد شود.

صادقی با بیان اینکه اگر بخواهیم به وضعیت تولید سامان دهیم باید زنجیره تامین نیازها، تولید و بازار نهادها به یک متولی واگذار شود گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقدار بسیاری جو، ذرت خریداری و سویا نیز ثبت سفارش شده است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس موظف است تا برنامه خود را برای تامین نهادها برای سال 91 اعلام کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در شش ماهه نخست سال کمبودها را رفع کنیم و با برنامه‌ریزی و ظرفیت‌هایی که در شهرستان وجود دارد آن‌ها را شناسایی کرده و واحدهای غیرفعال و مسائل و مشکلات را بررسی و  فعال کنیم.

معاون امور دام جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه کمبود شیر موجود تولیدکنندگان معلول عدم برنامه‌ریزی مناسب است، تصریح کرد: در زمانی که دامداران شیر مازاد داشتند کسی شیر را نمی‌خرید و دامداران با مشکل مواجه شده و با ضرر مالی رو به رو می‌شدند اما در حال حاضر با کمبود شیر خام مواجه هستیم و با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی که در سطح فارس با مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است، در صدد هستیم در تولید و اشتغال کمک کنیم.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول