اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد

ضرورت ترویج فرهنگ قرآن از دوره کودکی / ایجاد دبستان قرآنی در جامعه

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر آموزش قرآن از دوران کودکی گفت: دولت باید دبستان‌هایی ایجاد کند که دانش‌آموزان در سال اول ابتدایی با اعراب، حروف و مد در قرآن آشنا شوند.

ضرورت ترویج فرهنگ قرآن از دوره کودکی / ایجاد دبستان قرآنی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی شنبه شب در مراسم اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که با حضور گسترده اهالی قرآن در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر بر تمام مسلمانان جهان اظهار کرد: موجب خوشبختی و خرسندی والایی است که این جلسه باشکوه در راستای تقدیر از قاریان و حافظان وحی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام انبیا دارای معجزه بوده و برای اثبات نبوت خود با دلایل محکم و روشن در میان قوم خود حضور یافتند تصریح کرد: از معجزه پیامبران الهی می‌توان به عصای حضرت موسی (ع) و شفای بیماران لاعلاج توسط حضرت عیسی (ع) اشاره کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مهم‌ترین معجزه نبی مکرم اسلام (ص) قرآن کریم بود خاطر نشان کرد: معجزه هر پیامبر متناسب با زمان خود بود.

سبحانی با اشاره به اینکه در زمان حضرت موسی (ع) ساحران کارهای خارق‌العاده می‌کردند و به امر خداوند عصای این پیامبر معجزه شد اضافه کرد: همچنین در زمان حضرت عیسی به دلیل اینکه فهم مبانی پزشکان افزایش یافته بود خداوند علم و معجزه‌ای به حضرت عیسی (ع) اعطا کرد که بتواند بیماران لاعلاج را شفا دهد.

وی با تاکید بر اینکه نبوت حضرت محمد (ص) جاودانی است اظهار کرد: به همین دلیل نبوت جاودانی، معجزه جاودانی طلب می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه معجزه قرآن پس از قرن‌ها هنوز می‌درخشد تصریح کرد: پس از قرن‌ها و دعوت قرآن به تحدی و آوردن سوره‌ای، بشر نتوانسته است این کار را انجام دهد.

سبحانی خاطر نشان کرد: دولت‌های غربی و دولت‌هایی که با قرآن مبارزه می‌کنند اگر می‌توانستند میلیاردها پول خرج می‌کردند تا این معجزه را از اختیار مسلمانان سلب کنند که البته با عنایت خداوند هر مقدار برخلاف قرآن هزینه کنند، نمی‌توانند این معجزه را از مسلمانان جدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانانی که با قرآن مأنوس می‌شوند کمتر گناه می‌کنند اضافه کرد: اگر می‌خواهیم فساد در جهان از بین برود و هزاران شبکه ماهواره‌ای جوانان را آلوده و منحرف نکنند، باید فرهنگ قرآن را ترویج و گسترش دهیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ترویج مفاهیم، ترتیل، قرائت و تفسیر قرآن بهترین دارو در برابر فساد است.

سبحانی ضمن تشکر از آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) به دلیل برگزاری جلسات قرآن کریم اظهار کرد: برگزاری جلسه ترتیل‌خوانی قرآن کریم، موجب آبرو و اعتبار انقلاب و کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر مقدار حافظ و قاری تربیت کنیم، یک گام مثبت در دنیا برداشته‌ایم تصریح کرد: نظام در دنیا به کم کاری و کم توجهی نسبت به قرآن کریم متهم است.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه دنیا و منتقدان هنگامی که مشاهده می‌کنند کودکان و نوجوانان حافظ و قاری قرآن هستند از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند خاطر نشان کرد: آموزش قرآن کریم از دوران کودکی ضرورت دارد.

سبحانی با اشاره به اینکه به وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی ارائه کردم مبنی بر اینکه در سال اول ابتدایی در مدارس سراسر کشور قرآن را آموزش دهند اضافه کرد: استادانی در کشور فعالیت دارند که می‌توانند کودکان را بدون اینکه سواد داشته باشند، در طی چند ماه به آنها مبانی قرآن را تفهیم کنند.  

وی با ارائه پیشنهادی به دولت مبنی بر اینکه دبستان‌هایی ایجاد شود که دانش‌آموزان در سال اول ابتدایی با اعراب، حروف و مد آشنا شوند اظهار کرد: با اجرا کردن این طرح دانش‌آموزان در دوره دبیرستان احتیاج به آموزش و قرائت ظاهری قرآن نخواهند داشت و موجب مصونیت دانش‌آموزان از دوره کودکی می‌شود.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود تاکید کرد: قرآن مجسم در جامعه، ما را از هر چیزی بی‌نیاز کرده و موجب امنیت می‌شود و اگر قرآن نباشد، هر قانونی از غرب بیاورند، همچون فقر بر ما حکومت خواهد کرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول