اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بابلسر خبر داد

آموزش 314 نفر در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن در بابلسر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر از ثبت‌‌نام 314 نفر در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

آموزش 314 نفر در طرح ملی تربیت حفاظ قرآن در بابلسر

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی با اشاره به اینکه ‌توسعه و نهادینه شدن فرهنگ و مفاهیم قرآن در تمام لایه‌های جامعه نیازمند رشد و تربیت حافظان قرآن است، گفت: حفظ قرآن یکی از راه‌های آشنایی انسان با فرهنگ و مفاهیم عالیه قرآنی و به‌کار‌گیری دستورات آن است و این امر در راستای آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن یک ضرورت مهم به‌حساب می‌آید.

وی افزود: این طرح به‌صورت سراسری از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و ادارات شهرستان برگزار می‌شود و این اداره این طرح را در امامزاده ابراهیم(ع) به تعداد 200 نفر، امامزاده قاسم(ع) به تعداد 200 نفر و امامزاده سید محمد(ع) به تعداد 100 نفر برگزار می‌کند.

سیفی با اشاره به اینکه این طرح تا اول اسفند سال‌ جاری ادامه می‌یابد، تصریح کرد: تاکنون در سنین هفت تا 10سال تعداد 146 نفر و سنین 11 تا 18 سال تعداد 134 نفر و در سنین 18 سال به بالا تعداد 34 نفر و در مجموع به تعداد 314 نفر ثبت‌نام و مشغول به حفظ قرآن کریم هستند و برای این منظور از حافظان قرآن کریم و خانواده‌هایشان دعوت می‌شود تا برای ارتقاء آموخته‌های قرآنی خود در این طرح شرکت کنند.

سیفی گفت: این طرح ویژه تمام گروه‌های سنی از قبیل نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از سنین هفت سال به بالا است و شرکت‌کنندگان زیر نظر مربیان مجرب آموزش‌دیده و در مرحله اول به حفظ آیات جزو یک تا 30 و دو قرآن کریم می‌پردازند و در طول طرح از هدایای مادی و معنوی آن و فوق برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه بابلسر خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای این طرح در جوار امامزادگان امیدواریم بتوانیم با حضور حافظان کلام وحی فضای معنوی، قرآنی مؤثری را به‌وجود آوریم.

وی همچنین یادآور شد: برای کسانی‌ که در این طرح بزرگ شرکت‌کنند گواهینامه رسمی صادر و جوایز نفیسی از قبیل کمک هزینه حج عمره‌، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول