اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ـ 50

گشت و گذاری 30 ‌ساله با عبور از کوچه‌های انقلاب نمایشگاه قرآن

خبرگزاری فارس: تمام بخش‌ها و غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد حال و هوای خاصی دارد اما در غرفه فرهنگسراها می‌توان گشت و گذاری سی‌ساله در یک لحظه و تنها با عبور از کوچه‌های انقلاب داشت.

گشت و گذاری 30 ‌ساله با عبور از کوچه‌های انقلاب نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این غرفه باید از کوچه‌هایی عبور کنی که سی سال گذشته را پیش چشمانت می‌آورد.

این غرفه را فرهنگسرای انقلاب آماده کرده است، غرفه‌ای 60متری درست مثل بقیه غرفه‌ها اما یک تفاوت جدی با آنها دارد.

در این غرفه باید از چند کوچه‌ای بگذری، تا وقایع سال‌های 57 را در تصاویر و قاب‌ها ببینی و با بزرگان و رشادت‌ها و دلاوری‌های آن زمان آشنا شوی و بدانی همین میدان شهدای آرام و امنی که امروز با آسودگی در عرصه وسیع آن قدم می‌زنی گلوله و خون‌های مطهر و پاک بسیاری را به خود دیده است.

مدیر فرهنگسرای انقلاب راهنمای ما در این بازدید است، می‌گوید: قرآن کریم رکن اساسی و مبنای انقلاب اسلامی بود به همین مناسبت آیاتی در رابطه با قلوب انقلابی، یاران راستین انقلاب، وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی به مجاهدان انقلابی در طول تاریخ، دشمنان آن و از قرآن کریم اقتباس شد و در کنار تابلوهایی که عکس‌های آن زمان را نشان می‌داد قرار گرفت البته یک تفاوتی که این کار با کارهای مشابه دارد این است که سخنان مقام معظم رهبری که در رابطه با همین آیات است نیز در تابلوها نوشته شده است.

نام مسیر دوم، «خواستنی‌تر از باران» است، در این مسیر امام خمینی به عنوان مدل و الگویی مناسب برای زندگی فردی و اجتماعی امروز انقلاب معرفی شده‌ است.

خش خش برگ‌های خشکی که زیر پاهایت می‌آیند و دیدن تصاویری که در آن رنگ‌های سی سال پیش دیده می‌شود، همان کهنگی عکس‌های قدیمی، می‌تواند تا حدودی نسل سومی‌ها و جوان‌ترها را هم به حال و هوای انقلاب 57 ببرد.

دیگر نوبت به شهر خودمان می‌رسد، باید از کوچه انقلاب در شهر بهشت بگذری، حجت‌الاسلام محمد فیروزی، مدیر فرهنگسرای انقلاب در توضیح این کوچه می‌گوید: در این مسیر به دنبال آن هستیم تا انقلاب را در شهر مشهد به تصویر بکشیم و مردان و زنان انقلابی را نشان دهیم.

در همین کوچه "سرداران شهر بهشت" را می‌بینی، شهید مطهری(حاصل عمر تمام خوبی‌ها)، شهید هاشمی‌نژاد(جوانمرد فاضل)، شهید دیالمه(نماینده انقلابی)، شهید کامیاب(روحانی مبارز)، دکتر شریعتی(تریبون حماسه)، مرحوم کافی(صدای ماندگار) و شهید سعیدی(عروج از زندان)، تابلوهایی بزرگ همراه با تصاویر و نوشته‌هایی در رابطه با زندگی و اندیشه هر کدام.

آخرین کوچه با این جمله آغاز می‌شود؛ از خون جوانان وطن لاله دمیده است.

این تنها یک شعار نیست در مسیر چهارم دستاوردهای انقلاب اسلامی را در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، انرژی هسته‌ای، علمی و غیره مشاهده می‌کنی، تصاویر ورزشکاران و قهرمانان، مراکز علمی و پژوهشی، مواد غنی‌سازی شده هسته‌ای و ....

اما در کنار آنها با جمله‌ای که در ابتدای کوچه می‌خوانی یک موضوع مهم را به خودت یادآوری می‌کنی؛ اینکه آرامش و پیشرفت امروزت را مدیون همان‌هایی هستی که جانشان را بر کف دست گرفتند و آزادی خواهانه جنگیدند.

در پایان این مسیر به یک نکته می‌رسی با خواندن آیه شریفه «ان الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم » به این نکته می‌رسی که خداوند حال ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان بخواهند.

در پایان غرفه‌ای که تنها 60 متر مساحت دارد اما دنیایی از تاریخ و معارف انقلاب است به ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره می‌شود و اینکه سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست.

انتهای پیام/و10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول