اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

اعتبارات ویژه‌ای برای ساماندهی مؤسسات قرآنی اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: مسئولان شهرستان توجه بیشتری برای توسعه قرآن داشته باشند و در بودجه امسال اعتبار ویژه‌ای برای ساماندهی مؤسسات قرآنی اختصاص دهند.

اعتبارات ویژه‌ای برای ساماندهی مؤسسات قرآنی اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در اختتامیه سومین جشنواره قرآن کریم شهرستان دشتی که در سالن اجتماعات فرمانداری دشتی برگزار شد اظهار داشت: در گذشته در دشتی 5 شب آخر ماه رمضان حال و هوای خاصی داشت و مناجات الوداع شهر صیام، الوداع شهر توبه، الوداع شهر رحمه و مغفره خوانده می‌شد.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: اگر انسان می‌دانست ماه رمضان چه برکاتی دارد دوست داشت همه ساله ماه رمضان باشد، ماه رمضان فرصتی است تا ما در مسیر تعالی و رشد و قرب الهی قرار بگیریم.

مصلح ادامه داد: قرآن قطعا کتاب آسمانی است و این کتاب نازل شده از طرف خداست که هماهنگ و واحد است و می‌تواند این همه معارف را برای همه زمان‌ها در خود بگنجاند.

وی خاطر نشان کرد: خوش به حال کسانی که این زیبایی و شیرینی را درک می‌کنند و زیباتر از قرآن لحن و صوتی وجود ندارد چون کلام خداست.

مصلح یادآور شد: نیاز است مسئولان شهرستان توجه بیشتری برای توسعه قرآن در سطح شهرستان داشته باشند و در بودجه امسال اعتبار ویژه‌ای برای ساماندهی مؤسسات قرآنی اختصاص دهند.

فرماندار دشتی نیز گفت: درود بر شما قاریان که در راستای اهداف تعالی بخش اسلام حرکت می‌کنید و در ترویج و تبلیغ آن قدم برمی‌دارید.

سید علی هاشمی افزود: فیلسوفی مثل ملاصدرا پس از سال‌ها مباحث علمی و فعالیت فلسفی تدبر و تعقل در قرآن را برمی‌گزیند و آن فعالیت‌ها را حاشیه زندگیش می‌داند.

وی ادامه داد: امام راحل که بیداری اسلامی منبعث از اندیشه‌های الهی اوست مرتب به تلاوت قرآن در روز می‌پرداخت.

هاشمی با اشاره به اعتبارات سال گذشته در حوزه قرآنی گفت: در سال گذشته 80 میلیون تومان برای احداث و تجهیز مؤسسات قرآنی در اختیار اداره ارشاد اسلامی و 25 میلیون تومان نیز برای کمک به مراکز قرآنی شهرستان در اختیار تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی نیز در گزارشی اظهار داشت: سومین جشنواره قرآن کریم در 3 بخش ترتیل، قرائت و حفظ با حضور 220 قاری به مدت 3 روز در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام سعید توکلیان افزود: در برگزاری این جشنواره کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی دشتی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی و مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی و آمادگی آنها برای شرکت در مسابقات سراسری قرآن برگزار شد.

در پایان با اهدای جایزه و لوح تقدیر از 26 قاری که در بخش‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شده بودند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول