اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان خبر داد

فعالیت 41 مؤسسه قرآنی در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در جنوب کرمان 41 مؤسسه قرآنی فعالیت می‌کند که قصد داریم تعداد آن را به 100 مؤسسه قرآنی برسانیم.

فعالیت 41 مؤسسه قرآنی در جنوب کرمان

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی امروز در حاشیه برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در محل مسجد الرسول (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: از ابتدای ماه رمضان جمع‌خوانی قرآن کریم به صورت همزمان در مساجد جنوب کرمان با همکاری مؤسسه یادمان ولایت برگزار شده است.

وی افزود: این مراسم هر روز از ساعت شش بعد از ظهر آغاز و تا اذان مغرب ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم با تفسیر کارشناسان همراه است، تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء از قرآن قرائت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همزمان مراسم جمع‌خوانی در مساجد مختلف هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ابراز داشت: با توجه به نخستین سال برگزاری این مراسم مردم استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بهتر در سال‌های آینده برای برگزاری جمع‌خوانی قرآن کریم در جنوب کرمان عنوان کرد: در جنوب کرمان 41 مؤسسه قرآنی فعالیت می‌کند که قصد داریم تعداد آن را به 100 مؤسسه قرآنی برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دوره‌های تربیت مربی قرآنی در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج برگزار شده است.

وی با اشاره به این دوره‌های آموزشی اذعان داشت: روخوانی، تجوید و روان‌خوانی از آموزش‌های داده شده در این دوره‌ها بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای مساجد و هیئت‌های قرآنی، قرآن مورد نیاز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول